субота, 21.12.2019, 13:04 -> 12:12
Извор: РТС, sciencealert
Одобрена производња Насиног „тихог“ суперсоничног млазњака
Будућност је стигла, али је постојао један проблем – била је заглушујућа. Наса тврди да је нашла решење и направила „тихи“ суперсонични млазњак.
Шездесетих година прошлог века развој путничких млазњака који лете брже од звука обећавао је револуцију у међународном ваздушном саобраћају. Растојање између Њујорка и Париза требало је да се прелази за мање од три и по сата – што је било дупло краће у односу на конвенционалне летове.
Уз чувени „конкорд“ то невероватно време путовања постало је привилегија богатих који су то себи могли да приуште, јер је за један овакав лет требало 75 тона горива. Но екстремна бука коју су производили ови суперсонични ваздухоплови, била је додатни разлог што су 2003. године повучени из саобраћаја.
Наса сада има смео план да оживи еру суперсоничног транспорта својим моделом „X-59“.
То је нова Тиха суперсонична технологија (Quiet SuperSonic-QueSST), како се званично зове, „X-59“, експериментални млазни авион који је развила свемирска агенција, а који има такав дизајн који смањује ниво буке када авион пробија звучни зид.
Амбициозни пројекат резултат је дугогодишњег истраживања и развоја, а модел је ове недеље прошао велику техничку препреку и добио одобрење за коначно склапање, како је најавила Наса.
То значи да ће „X-59“ 2021. године обавити свој први пробни лет чији детаљи ће бити потврђени и одобрени следеће године.
Млазњак који ће пробијати звучни зид, али много тише, који неће стварати проблеме људима на земљи, гради компанија "Lockheed Martin", а цео пројекат кошта близу 250 милиона долара.
Остаје да видимо да ли ће се надзвучни ваздушни превоз добити нову шансу.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 13
Пошаљи коментар