Читај ми!

Прво авион, онда паре

Цена лаког авиона који се производи у Краљеву незнатно је већа од цене мало бољег луксузног аутомобила и зато је потражња све већа. Ипак, иако има и атрактиван производ и купце, Фабрика послује на граници рентабилности.

У Фабрици лаких авиона у Краљеву нема производних трака и бучних машина. За склапање авиона потребно су само време и прецизност. Сваки део, од скупе навигационе опреме до најмањег шрафа, по неколико пута се контролише јер мора да задовољи строге стандарде за професионалну авијацију. 

Да би се направио један лаки авион потребно је месец дана. Чак ни тада се летелица не испоручује купцима. Пре тога треба урадити низ тестова на земљи и у ваздуху.

У летачки картон сваке летелице уписано је барем 50 сати налета пре него што ће за команде сести купац.

На небу над Краљевом сваког дана кружи барем једна летелица из Фабрике авиона. Неретко купци долазе по своје авионе како би се упознали са карактеристикама и могућностима ваздухоплова.

Сваки други произведени авион намењен је извозу и за познатог купца. То је уједно и признање за ову фабрику, која се за само неколико година, уздигла од мале радионице до реномираног произвођача лаких авиона.

"Што се производних капацитета тиче, можемо да произведемо педесет авиона годишње", наводи Милорад Матић - директор Фабрике авиона у Краљеву. "Шансе за пласман на тржиште су огромне, али ни остала производња не реализује се ни 30 одсто, само због општег тешког стања у привреди Србије."

Бројне привредне делегације из земље и иностранства долазе у Краљево. У Привредној комори сматрају да у индустрији лаких авиона лежи велика извозна шанса, и зато и уговарају пословне сусрете са страним трговинским представништвима у Београду. 

"Имамо доста извозника из Србије, али немамо тако велики број извозника који могу да направе чист производ и од кога држава има највише користи", наглашава Жељко Сертић, председник Привредне коморе Србије. 

Тешкоће настају због тога што странци ретко кад плаћају авионе унапред. Немају поверења у наше мале произвођаче и зато ће пре чекати готову летелицу па тек онда платити. А недостатак обртних средстава, кажу у краљевачкој фабрици, онемогућава развој производње.

rts.kraljevo@rts.rs
+381 36 233 465

 

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи