Усвојене измене Закона о ваздушном саобраћају

Скупштина Србије усвојила је измене Закона о ваздушном саобраћају, које, поред осталог, предвиђају формирање Националног комитета за безбедност.

14.30 -  Усвојене измене Закона о ваздушном саобраћају.

14.15 - Почело гласање о амандманима на измене Закона о ваздушном саобраћају.

14.00 - Посланици су завршили расправу о амандманима на измене Закона о ваздушном саобраћају, а у наставку рада ће се и изјаснити о њима.

10.05 -  Седница Скупштине почела посланичким питањима.

Национални комитет за безбедност се оснива као повремено радно тело Владе Србије, са задатком да усклађује деловање органа, организација и ваздухопловних субјеката који су одговорни за безбедност у ваздухопловству и давање препорука како да се безбедност побољша, преноси Танјуг.

Прописано је да тај комитет координира припрему и израду предлога националног програма безбедности у ваздухопловству, као и да састав и начин рада тог органа прописује Влада Србије, на предлог министра надлежног за послове саобраћаја.

Усвојеним изменама предвиђено је да мрежу рута ваздушног саобраћаја убудуће одобрава Директорат, уместо Министарства како је то до сада било. Такође, уместо министра надлежног за послове саобраћаја Директорату се даје овлашћење да донесе пропис о пружању услуга трагања за ваздухопловом и спасавање лица.

Задржава се досадашње решење поделе аеродрома на цивилне, војне и мешовите, али се детаљније уређују услови за стицање својства мешовитог аеродрома. Директорат цивилног ваздухопловства овим законом постаје у потпуности незвисно регулаторно тело, а само један подзаконски акт ће уредити Министарство, а биће везан за Национални комитет за безбедност.

Управни одбор Директората више неће чинити министри, а законом се уводи јасна процедура за одобравање чартер летова.

Посланици су на предлог посланика СНС-а Владимира Орлића усвојили и аутентично тумачење одредбе 54 Закона о високошколском образовању, у коме се наводи да ту одредбу треба тумачити тако да се орган пословођења одговарајуће високошколске установе бира на три године, са могућношћу само једног поновног избора у истој установи.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић истакла је у начелној расправи о том законском предлогу да Србија може да буде поносна на до сада учињено у области ваздушног саобраћаја и да ће измене тог закона омогућити да се у тој области учини још више.

"Када посматрамо све врсте саобраћаја у Србији, не можемо да не признамо да је Србија у тој области једним делом већ у ЕУ и да је ваздушни саобраћај управо нешто на шта Србија може да буде поносна", рекла је тада Михајловићева.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи