недеља, 23.02.2025, 05:50 -> 05:50
Електричне "пандe" из Крагујевца на европском тржишту, шта планира Стелантис
Први електрични аутомобили из Крагујевца отишли су купцима у Европи. Руководство компаније се не оглашава, али синдикати убрзо очекују масовнију производњу електричних возила и почетак производње хибридног модела. Пред домаћим купцима, "гранде панда" могла би да се појави на Сајму аутомобила у Београду у марту.
Без очекиване велике помпе, шинама из Крагујевца пут европских тржишта отишле су прве електричне "пандe". Фијат је за њих уписао око 15.000 поруџбина.
"Управо та чињеница да смо испратили један број возила који је кренуо ка свом крајњем одредишту, а то су купци, који су по свим могућим статистикама заиста заинтересовани у целој Европи за наш модел. Мислим да је то један добар бенефит, један добар почетак", изјавио је председник Самосталног синдиката ФСА у Крагујевцу Саша Ђорђевић.
За сада је производња у Крагујевцу у једној смени. Очекивања синдиката су да ће ускоро са трака дневно силазити 300 до 400 фијата "панди".
"Има планова за запошљавање још радника, јер наравно већа производња која се очекује у наредном периоду изискује један број нових радника. Тако да ћемо, претпостављам, за краћи временски период имати тотално другачију слику", додаје Саша Ђорђевић.
Фабрика мења "крвну слику" привреде Шумадије и Поморавља
Тотално другачију слику привреде, посебно крагујевачке, очекују економисти.
Директор Регионалне привредне коморе у Крагујевцу Предраг Лучић истиче да је привреда шумадијског и поморавског управног округа до сада остваривала и пола милијарде евра спољнотрговинског суфицита годишње.
"Са почетком рада ове фабрике се може очекивати да овај износ иде и до милијарду евра", рекао је Лучић. Највише захваљујући извозу електричне "пандe".
Породични аутомобил дуг готово четири метра, са пртљажником од 360 литара, са једним пуњењем може да пређе око 320 километара.
Које су амбиције "Стелантиса"
Економиста Вељко Мијушковић додаје да је у питању шири сет активности "Стелантис групе" који има амбиције да пласира "панду" на тржиште.
"Не само на тржиште Европе, него и на тржиште Африке и Азије, тако да Србија у значајном смислу може постати озбиљан центар, који ће даље вршити пласман ових возила", каже Мијушковић.
Директор Регионалне привредне коморе у Крагујевцу Предраг Лучић наглашава да Град Крагујевац, са почетком производње електричних аутомобила, хибридних аутомобила са организованом производњом трамваја постаје један од најзначајнијих центара е-мобилити индустрије у Европи.
У Србији би продаја требало да крене крајем марта, током Сајма аутомобила у Београду. Како је раније најављено, коштаће око 25.000 евра, а купци у Србији могу да рачунају и на помоћ државе од 5.000 евра.