Читај ми!

Нови закон отежава задуживање

Задуживање становништва и привреде код банака у прва три месеца смањено за два до три одсто. Банке све опрезније при одобравању нових кредита.

После неколико година непрекидног раста, задуживање становништва и привреде код банака у првом кварталу oвe године смањено је за 2,3 одсто. Због кризе и недостатка кредитно способних клијената, банке су све опрезније при одобравању нових задужења, на шта их приморава и нови Закон о заштити корисника финансијских услуга.

Тај закон налаже да се од 4. децембра на јасан начин приказују све ставке услова кредитирања, као и давање  клијенту на увид предуговора са много више детаља него до сада.

У последње време, грађани су затечени мноштвом докумената које треба да доставе за, на пример, отварање девизног рачуна или продужења минуса.

"Оно што је сада специфично, а у вези је са обавезама из Закона о заштити корисника финансијских услуга, јесте да банка чешће обавештава клијенте о производима односно услугама које користе", каже Марија Лабовић из Привредне банке Београд.

Лабовићева додаје да је због тога банка у обавези да има податке о њиховој адреси становања, имејлу или броју телефона, како би их контактирала и тако пословала у складу са законом.

Главобоља због папирологије

За отварање девизног и штедног рачуна и минуса потребно је припремити фасциклу за равно 40 примерака уговора које треба потписати.

Поред тога, потребно је доставити пасош ако је у питању девизни рачун, а ако клијент жели у дозвољени минус, потребна му је класична потврда о висини примања, административна забрана, подаци о предузећу, па чак и меница.

Због смањене кредитне активности све је више кампања и рекламних листића које са друге стране и на полеђини имају сву потребну документацију коју треба да попуните како бисте добили кредит.

Иако није масовна појава, банке повећаним бројем докумената желе да се заштите и од могућих превара клијената и ризика невраћања зајма.

"Дозвољени минус је производ банке који зависи од посла који обавља наш клијент, тј. да ли има сигурно радно место, а колико то данас може да буде сигурно, то може да повуче неки ризик", напомиње Снежана Јовичић из Опортунити банке.

Јелена Петровић из Фолкс банке каже да банка одлучује, сходно својој интерној политици, која ће средства обезбеђења и за које кредитне производе тражити.

"Банке су до сада углавном тражиле меницу, а да ли ће тражити и већа средства обезбеђења то зависи од њиховог индивидуалног приступа", наводи Петровићева.

После неколико година жалби клијената да банке немају фер однос према њима, добијен је нови закон који ће почети да се примењује за месец и по дана. Цена тога је повећан број докумената и више времена које ће корисници услуга проводити на шалтерима банака.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи