Инвеститори заобилазе Крушевац

Док страни инвеститори најављују отварање нових фабрика у Врању, Лесковцу, Лозници, Нишу, за инвестирање у Крушевац нико није заинтересован. У општини кажу да је проблем у томе што град није не Дунаву и није повезан аутопутем.

У старој Југославији Крушевац је важио за један од најразвијенијих привредних центара, нарочито хемијске и машинске индустрије. После Марибора, и Крушевцу је било највише аутомобила у односу на број становника. Међутим, данас је слика сасвим другачија. У периоду од 2004. до 2010. године без посла је остало 7 500 људи, успело је само неколико приватизација, а нових инвестиција нема ни на видику.

У последње две године у Крушевцу није отворена ниједна нова фабрика или производни погон који би упослио више од 20 радника.

Док страни инвеститори најављују нове фабрике у Врању, Лесковцу, Лозници и Нишу, у Крушевцу није забележен ниједан случај да се нека озбиљнија фирма у последње време макар само интересовала за инвестирање.

Грађани Крушевца се жале да су плате у граду дупло мање него у Београду, због чега многи напуштају Крушевац. Крушевљани сматрају да је потребно да нека јача фирма уложи новац и запосли раднике.

У 2010. години, осим Индустрије машина и компонената "14 октобар" која је упослила 40 металостругара, ливаца и ковача, није забележен ниједан случај масовнијег пријема радника јер није ни било производних инвестиција, али ни интересовања.

"Фали нам један свеукупни план, јер желимо да покажемо потенцијалним инвеститорима да ми то можемо и да имају могућност да улажу у овај град који има кадрове и потенцијал", каже председник Уније послодаваца Крушевца Зоран Пуношевац.

Неколико инвестиција најављених још пре три-четири године још увек није реализовано -изградња Меркаторовог тржног центра, који је требало да запосли 115 радника, ФАМ-ова фабрика беодизела, фабрика кекса "Плима холдинга", а пропала је и изградња тржног центра на месту некадашње фабрике меса "22 јули".

Надлежни у општини тврде да имају расположиве капацитете и људе, али да их инвестиције заобилазе јер нису на Дунаву и аутопуту.

Заменик градоначелника Крушевца Радојица Милосављевић сматра да су инфраструктурна улагања и могућности града далеко изнад градова који су добили одређене бенефиције.

Значајно интересовање за Крушевац очекује се после изградње аутопута Појате-Прељина и активирања железничког саобраћаја који је већ годинама у прекиду. Проблем је и то што Крушевац, осим једне парцеле од 12,5 ари преко пута бизнис инкубатора у индустријској зони, нема шта друго од локација да понуди потенцијалним инвеститорима.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи