Смањена продаја аутомобила у Европи

Продаја нових аутомобила у Европи смањена је у мају за 4,9 одсто. Криза глобалне тражње у аутомобилској индустрији није савладана, али има почетних наговештаја да је посртање донекле "смањило брзину", оцењују аналитичари.

Најновији подаци Удружења европских произвођача аутомобила (АЦЕА) показују да је продаја нових кола у Европи смањена у мају 4,9 одсто, већ тринаести месец узастопно.

Регистарација нових кола, као најбољи показатељ стања продаје, смањена је прошлог месеца за 4,9 одсто у односу на исти месец лане, на око 1,27 милиона возила, наводи се у саопштењу АЦЕА .

Укупна продаја возила у Европи у првих пет месеци ове године смањена је 13,9 одсто, на 5,96 милиона јединица, у поређењу са истим периодом прошле године, навело је Удружење које репрезентује 15 највећих произвођача возила на Старом континенту.

Криза глобалне тражње у аутомобилској индустрији није савладана, али има неких почетних наговештаја да је посртање донекле "смањило брзину", оцењују аналитичари. Они наводе да је сезонски прилагођена продаја нових кола у западној Европи порасла два одсто прошлог месеца у односу на април.

Мања продаја луксузних марки

Европска аутомобилска индустрија је највећа на свету и годишње производи више од 18 милиона аутомобила а, према неким подацима, у току године продаје само око 12 милиона возила.

У тој грани запослено је директно више милиона људи, а још неколико милиона ради у фирмама добављачима за аутомобилску индустрију.

Пошто су "у великом луку" избегавали луксузне робне марке као што је "Дајмлерова" филијала "Мерцедес-Бенз", купци су, углавном, користили понуђене државне субвенције у једном броју земља за набавку нових возила по систему замене "старо за ново".

Један број купаца, такође, се окренуо јефтинијим моделима, као што су "Дачијини" аутомобили "логан салон" и "сандеро" са петоро врата.

Те румунске марке, које послују у оквиру француског "Реноа", удвостручиле су продају у мају упркос чињеници да су испоруке "Дачије" на домаћем тржишту смањене за половину.

"Дачија" је прошлог месеца обезбедила два одсто удела на европском тржишту, исто као и јапански "Нисан", а успела је да утростручи продају у земљама западне Европе, на око 20.000 комада.

Продаја луксусзних робних марки као што је "Алфа Ромео" смањена је 3,3 одсто, а "Мерцедеса" и "Аудија" за око девет процената. БМВ је прошлог месеца смањио продају 15, а "Волво" 20 процената.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи