Oпада продаја нових аутомобила

Осим "пунта" у првих девет месеци продата 21.000 нових возила, 50 одсто мање него прошле године. Оваквим темпом, свако друго продато возило у Србији до краја године биће домаћи "пунто". Услови које је држава дала најприхватљивији за просечног купца.

У првих девет месеци продата је само 21.000 нових возила, 50 одсто мање него прошле године. Ако се овако настави, свако друго продато возило у Србији до краја године биће крагујевачки "пунто", што показује да су услови које је држава дала најприхватљивији за просечног купца. Међутим, попуњени су спискови за куповину пунта, по принципу - старо за ново.

Потражња за профактурама "пунта" нагло је порасла од октобра, када је стигао контингент од 10.000 аутомобила, које је држава субвенционисала по систему "старо за ново".

Многи безуспешно покушавају да нађу некога ко је одустао, или није добио кредит и да, уместо њега, искористе могућност да рециклирају свој аутомобил и тиме добију јефтинији ауто и до 1.000 евра.

Из Министарства за економију кажу да ће ускоро, по анализирању ефеката таквог начина продаје, одобрити нове контингенте.

Субвенционисани кредити за куповину "пунта", са каматом од 4,5 одсто, остају непромењени. Рекордна продаја од 3.000 "пунта" бележи се у септембру, када је продато само 2.000 осталих нових аутомобила, што је два пута мање него прошле године.

"Први разлог је економска криза, други је што банке имају доста средстава које нису пласирале. Притом, имамо продужен период обраде података њихових за добијање лизинга, отежани су услови генерално", рекао је Душан Цинцар из "Ауто Чачка".

Просечан купац у Србији није у стању да возило плати више од од 9 до 12.000 евра, кажу увозници, и додају да је куповина за готово популарнија од кредита.

"Продаја на кредит и лизинг пала је за 50 одсто, код нас конкретно са 30 на 12 одсто", рекао је Душан Ђурашевић из "Еурошумара".

Ни најављено смањење царина од Нове године и њено укидање, неће имати ефекта јер су попусти, које већ дају увозници, толико велики да су поједини модели аутомобила јефтинији него њихове фабричке цене, а лоше се продају.

Увозници ће имати проблем како да исплате трошкове одржавања објеката и продаје, па су многи већ смањили број запослених за трећину.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи