Читај ми!

Догодине 50 километара ауто-пута

"Коридори Србије" најавили да ће идуће године кроз Србију бити пуштено у саобраћај још 50 километара ауто-пута. Политика Владе је да коридоре 10 и 11 морамо да завршимо, јер су стратешки важни, указао Александар Антић.

На друмским коридорима кроз Србију у овој години изграђен је 58,1 километар путева, вредности 262,3 милиона евра, а у 2014. планира се пуштање у саобраћај још 50 километара, изјавили су директор Коридора Србије Дмитар Ђуровић и министар саобраћаја Александар Антић.

Антић је, на конференцији за новинаре, рекао да већ сада може "готово извесно да се каже" да ће следеће године бити пуштена у саобраћај деоница од 26 километара ауто-пута између Врања и Владичина Хана, 12 километара од Уба до Лајковца и 12 километара на правцу од Ниша према Бугарској.

Политика Владе Србије је да као држава немамо више времена за губљење и Коридоре 10 и 11 морамо да завршимо, јер су стратешки важни за Србију, указао је Антић.

Он је посебно упозорио на стратешку важност завршетка Коридора 10, јер ако се то не уради, транзитни саобраћај, а тиме и прилив значајних средстава, ће заобићи Србију и ићи преко Румуније и Бугарске, што не сме да се дозволи.

Антић је као проблем навео чињеницу да на делу Коридора 10, према граници са Македонијом, постоји проблем финансирања радова на 14 километара аутопута, и сад се са Светском банком ради реконструкција кредита, како би се преусмерио део новца намењен правцу према Бугарској.

Он је подсетио да је, због економске кризе у Грчкој, та држава отказала донацију намењену деоници аутопута на Коридору 10 кроз Србију, а дугује за онај део који је већ завршен и пуштен у саобраћај, па се сад ради на решавању тог проблема.

Министар грађевине Велимир Илић навео је да радови на Коридору 11 кроз Западну Србију иду према плану, чак и пре постављених рокова, па ће тако деоница од Љига до Прељине бити завршена и пре рока предвиђеног уговором.

Он је најавио и да ће припремни радови на деоницама од Љига до Лајковца и од Уба до Обреновца, где су извођачи кинеске компаније, званично почети 24. децембра, пошто је припремљена сва потребна документација.

Илић је рекао да је, због недостатка средстава у Буџету, давање у концесију једино могуће решење за изградњу деоница од Прељине до Пожеге и од Обреновца до Сурчина, које су у најскупље на читавој траси Коридора 11.

Говорећи о резултатима рада јавног предузећа "Коридори Србије" у протеклој години, Ђуровић је нагласио да од октобра 2012, када је постављено ново руководство, кредиторима нису морали да се плаћају "пенали" за средства која нису искоришћена, што је раније био случај.

Ђуровић је најавио да ће у 2014. години тежиште радова бити на тунелима и мостовима, јер су они технички најкомпликованији и захтевају највише времена за изградњу, па се морају завршити, како читаве деонице не би касниле.

У овом тренутку се на Коридорима 10 и 11, прецизирао је он,  ради на 12 тунела, 229 мостова, 88 регулација водотокова, 128 потпорних зидова, 42 заштитна зида од буке и 12 петљи.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи