Читај ми!

Настављена производња "фијата 500Л"

После тродневног застоја у производњи због недостатка делова, у Фијату у Крагујевцу синоћ настављена производња. Прекид производње биће надокнађен прековременим радом, каже први човек ФАС-а. Економисти упозоравају да је ово прави тренутак да држава понуди Фијату да се производња већег дела компоненти из Италије пресели у Србију.

Тродневни прекид рада у Фабрици аутомобила у Крагујевцу неће много утицати на извоз аутомобила, јер ће изгубљено бити надокнађено прековременим радом за викенд, најављују из те компаније. И у Министарству финансија кажу да прекид неће битније утицати на извоз аутомобила.

Најпре је добављач пластичних делова унутрашњости возила, групација Селмет из Торина, која ради за све Фијатове брендове, почела да касни у испоруци резервних делова. То је обуставило рад у неколико фабрика Фијата у целој Европи, али је већина од поноћи ипак наставила са радом.

Генерални директор ФАС-а Антонио Чезаре Ферара каже да је до застоја у производњи дошло због проблема са испоруком делова италијанског добављача.

"Пре застоја у производњи, фабрика у Крагујевцу произвела је 250 возила више од плана. Међутим, због застоја од неколико дана, са производних трака сишло је око 200 возила мање. Губитак у производњи надокнадићемо прековременим радом у суботу", објашњава први човек ФАС-а.

Застој рада фабрика изазвао је и померања на берзи, па су тако акције Фијата у Милану пале за 0,4 одсто. Економисти оцењују да је сада најбољи тренутак да се Фијату понуди ново партнерство за производњу компонената у Србији, јер ситуација у Италији може јос више да се закомпликује.

Економиста Љубодраг Савић оцењује да, када би се та ситуација окренула, Србија би свакако имала велике користи.

"Мултипликативни ефекти од производње аутомбила јако су високи, односно, где је удео домаће производње већи у свим земљамама то се и те како осећа на развој целе индустирје", објашњава Савић.

Фијат ће свакако морати да преиспита алтернативне начине за снабдевање деловима и да уведе нове добављаче. На Србији је да се цена и квалитет прилагоде Фијатовим стандардима.

Такви производни капацитети, кажу екомонисти, постоје, само што тренутно или немају власника или чекају да их неко покрене.

У 2013. години ФАС је планирао производњу између 110.000 и 150.000 возила "фијат 500Л" и извоз на преко 100 тржишта. У крагујевчкој фабрици је до априла ове године је произведено 35.000, а у Србији је продато 450 возила "фијат 500Л", док је остало извезено.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
31° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи