Читај ми!

Железнице траже одрешене руке

Без званичне одлуке Владе није могућа замена пројеката који ће се финансирати руским кредитом, кажу представници Министарства саобраћаја. Генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић поручује да се Влада неће мешати у програмску политику Железница док је он директор.

Представници Министарства саобраћаја истакли су да без званичне одлуке Владе није могућа замена пројеката који ће се финансирати руским кредитом, док је генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић поручио да неће дозволити мешање владе и да ће пројекат пруге Ваљево-Лозница бити замењен градњом пруге Стара Пазова - Нови Сад на Коридору 10.

"Ова се влада неће мешати у кадровску политику Железница Србије, бар не док сам ја директор. Такође, ова се влада неће мешати у то шта ћемо да радимо и шта су приоритети", истакао је Симоновић на конференцији за новинаре.

Директор Железница је навео да представници Владе преговарају и са земљама у окружењу о томе како би могла да се убрза модернизација железничког Коридора 10 кроз Србију, као и за наставак пруге Ваљево - Лозница и да ће се та пруга свакако једном градити, како је рекао, али да сада није приоритет.

"Ако хоћете да одговарамо за оно за шта смо постављени онда је логично да имамо одрешене руке", истакао је Симоновић додајући да Железнице не могу да сносе одговорност уколико им "неко веже руке".

Симоновић је навео и да ће заменити кадрове у том предузећу и да ће у наредном периоду морати строго да се штеди, као и да ће се већ у наредних неколико месеци осетити резултати у пословању. 

Државни секретар у Министарству саобраћаја Миодраг Поледица рекао је да ће из руског кредита бити финансирана градња пруге Ваљево - Лозница и да је тај пројекат договорен са руским партнерима у оквиру званичне платформе државе за реализацију тог кредита.

За замену пројеката потребно је да се Влада званично изјасни, а то подразумева и доношење низа неопходних радњи и одлука, објаснио је Поледица.

Поледица је рекао да ће захваљујући руском кредиту Србија добити нове пруге први пут након скоро четири деценије, с обзиром да је последња нова пруга изграђена 1976. године, од Београда до Бара. 

Улагања у српске железнице

Српске железнице су у тешком стању, са просечном брзином возова од око 40 километара на час, саопштено је на дебати. У наредном периоду бити уложено 1,4 милијарде евра у тај систем, најављено је на дискусији.

Помоћник министра саобраћаја задужен за железницу Дејан Ласица је изјавио да су та средства већ обезбеђена, као и да ће ове године бити настављена реорганизације железница у акционарско друштво, као и да ће ове године почети процес либерализације тржишта на железници.

Ласица је најавио да је нови закон о железници већ у процедури Владе Србије и да се његово усвајање очекује у првом кварталу ове године.

У "Железницама Србије" кажу да би годишње требало да се ремонтује скоро 200 километара пруга, док је у претходном периоду годишње обнављано свега 36 километара пруге. 

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи