Читај ми!

Канал до Солуна, више од пловног пута?

Канал Дунав–Морава–Вардар је крупан корак и развојна инвестиција за земљу, рекао министар Милан Бачевић у Пекингу. У Влади процењују да би се том инвестицијом решио и проблем суша и поплава на подручју корита Мораве.

Министар Милан Бачевић рекао је у Пекингу да је пловни пут од Београда до Солуна, односно Дунав–Морава–Вардар крупан корак и развојна инвестиција за земљу. Бачевић је у Пекингу потписао са кинеском "Гезоба корпорацијом" протокол за израду студије оправданости за деоницу кроз нашу земљу. А док Влада истиче вишеструку корист, јавност доста оспорава пројекат.

Морава за сада мирно тече, а планирано је да постане главни транспортни систем, спона севера и истока. Министар Милан Бачевић појашњава да Протокол потписан са Кинезима, за пројекат "Канал Морава" ствара услове за припрему тог, како каже, стратешког мегапројекта, израде докумената, пројеката, просторних планова, студије изводљивости.

"У овом протоколу је јасно назначено ко би шта радио. Али оно што је врло важно, не постоје никакве финансијске облигације између потписница протокола, већ само начини како је могуће направити квалитетну и добру сарадњу да се што пре дође до папира који су потребни за један овакав подухват мега размера", каже министар Бачевић.

Идеја је да Србија добије пловни канал који би Дунав, преко Мораве и Вардара, повезао са солунском луком. О том послу, како је најављено, разговараће се са Македонијом и Грчком.

У македонској влади кажу за РТС да су посебно заинтересовани за инфраструктурне регионалне пројекте, али да од Србије још нису добили конкретан захтев за разматрање те иницијативе.

"Уколико нам буде достављена разрађена иницијатива, ми ћемо је озбиљно размотрити и направићемо анализе и шире консултације са експертима, бизнис заједницама и коморама у вези са околностима, могућностима и сврсисходношћу њене реализације", каже портпарол владе Македоније Александар Ђорђијев.

Србија би, како се најављује, до лета требало да добије и Просторни план за тај пловни пут. То је услов да се крене у реализацију посла, која подразумева градњу више канала, брана, хидроцентрала, тунела и преводница. У Влади процењују да би се том инвестицијом решио и проблем суша и поплава на подручју корита Мораве.

Број коментара 60

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи