Читај ми!

Старе цене нових аутомобила

Укидање царине на увоз аутомобила није довело да појефтињења. Увозници кажу да је то због повећања стопе ПДВ-а, а очекују да нови аутомобили и поскупе, због увођења еколошке таксе, чија је примена, за сада, одложена.

Најављеног појефтињења аутомобила произведених у Европској унији због укидања царине неће бити. У ценовницима објављеним после Нове године нема снижења.

Увозници кажу да је укидање царина од два и по одсто и повећање ПДВ-а од два одсто цене оставило на прошлогодишњем нивоу, а ако се буде примењивала уредба о еколошкој такси, која је одложена прошле године, аутомобили би могли и да поскупе.

Многи који се баве увозом и продајом аутомобила ових дана се не одвајају од калкулатора. Попуста и драстичног мењања цена нема. Купаца је такође све мање, чекају Сајам аутомобила у марту, када се очекују нови модели и сајамски попусти.

Више нико не користи ни специјалне попусте на прошлогодишње моделе, мада су они од три до пет хиљада евра.

"Аутомобили никада нису били јефтинији и мислим да неће бити јефтинији. А наше анализе када упоређујемо укидање царине и повећање ПДВ-еа  говоре да је то неко уједначавање, па цене остају исте. Имамо један знак питања, а у вези увођења еколошке таксе", каже Драган Лекић из "Витро Ситроена".

Има европских компанија које производе аутомобиле широм света, а продају их на нашем тржишту и зато настају проблеми у вези са пореклом аутомобила и тарифирањем царине.

"Царине се смањују само за аутомобиле произведене у ЕУ, што значи да се смањење на односи на моделе теренских возила који су произведени у САД, попут МЛ и ГЛ класе. Да бисмо изашли у сусрет нашим купцима спремили смо за те моделе попуте веће од смањења царине", каже Ролф Јирген Сејерле из "Мерцедеса".

У Удружењу увозника кажу да увозници морају да продају прошлогодињи лагер, на који је већ плаћена царина, а на њему су хиљаде аутомобила. Прошле године продаја је била катастрофална, а ништа боље се не придвиђа и у овој години.

"Анализирајући финансијски резултат у 2012. години дошли смо до закључка да је он лошији од до сада најлошије 2011. године. Ако то упоредимо са продајним резултатима, вратили смо се десет година уназад. Наиме, резултат из 2012. је исти као и продаја возила у 2002. години", каже Милош Петровић, удружење Увозника аутомобила.

Такође, нико ништа званично не зна о примени еколошке таксе, што би повећало цену аутомобила у просеку од 160 да 300 евра.

Увозници се надају да ће држава увести систем старо за ново, где ће се ПДВ плаћати само на разлику између цена старог и новог аутомобила. То би бар мало увећало шансе за корак напред у продаји аутомобила. 

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи