Читај ми!

Мркоњић задовољан радом Министарства

Изградња путних и железничких Коридора 10 и 11, као и улагање у обновљиве изворе енергије биће приоритети у наредној години, рекао Милутин Мркоњић. Министар за инфраструктуру додао да је задовољан постигнутим резултатима.

Министар инфраструктуре и енергетике Милутин Мркоњић рекао је да је задовољан постигнутим резултатима свог министарства у току ове године и најавио да ће приоритети у наредној години бити изградња путних и железничких Коридора 10 и 11 и улагања у обновљиве изворе енергије.

Велика ми је част што се налазим на челу министарства које је урадило оно што је требало да уради у свом мандату. Наравно да је могло више да смо имали мало више могућности, али је ипак урађено доста, истакао је Мркоњић за Танјуг.

Према његовим речима у 2011. години пуно је урађено на завршетку изградње путног Коридора 10 кроз Србију и навео да је од почетка мандата ове владе од недостајућих 330 километра аутопута на том путном правцу урађено око 180 км.

За осталих 150 километара расписани су тендери и Коридор 10 кроз Србију биће завршен, како је најавио министар, у наредних две године.

"Мислим да није важно да ли ћемо закаснити неки месец, али је важно да Коридор 10 заживи у наредне две године и да око милион камиона који пролазе Европом према Турској прођу кроз нашу земљу и оставе нам годишње између 100 и 150 милиона евра, чиме би био удвостручен нето девизни прилив", рекао је Мркоњић.

Што се Железница Србије тиче, министар за инфраструктуру истакао је да се приводи крају њена реформа, којом ће бити трансформисана у акционарско друштво.

Улагања у изградњу желелезничког Коридора 10, указао је Мркоњић, вредна између четири и четири и по милијарде евра, подразумевају двоколосечне и електрифициране пруге за мешовити саобраћај и брзине возова од најмање 160 километара на сат.

То је оно што Европа тражи од нас, рекао је министар инфратруктуре наводећи да ће за то бити искоришћен део руског кредита од укупно 800 милиона долара.

Ускоро ће захваљујући тим средствима бити настављена и изградња пруге од Ваљева до Лознице, која је део Коридора 11, рекао је Мркоњић и истакао да је та саобраћајница важна како за транспортне токове тако и као веза са Републиком Српском.

Реконструкција пруге Београд-Бар 

Мркоњић је прецизирао да је на том железничком коридору планирана и реконструкција пруге Београд-Бар кроз Србију, као и улагања у пругу од Београда према Вршцу. 

Изградња аутопута Београд-Јужни Јадран, на путном Коридору 11, биће настављена у 2012. години и на пролеће ће, према министру, почети радови на још две деонице, од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига у укупној дужини око 50 километара.

"У области ваздушног саобраћаја, нажалост, нисмо нашли партнера за Јат, на жалост такво је стање у привреди. Очистићемо га од дугова, за шта ће се побринути држава, али ће зато постати самостална фирма која ће профитабилно пословати", рекао је Мркоњић.

Мркоњић је приметио како се често могу чути критике да запослени у Директорату за цивилно ваздухопловство и Агенцији за контролу летења имају високе плате, али је нагласио да су те две институције у 2011. години постигле одличне резултате, и да су тренутно међу најбољим у Европи.

У области енергетике Мркоњић је издвојио као велики успех потписивање споразума о сарадњи са Италијом, која ће у Србији уложити најмање две милијарде евра.

Министар је додао да је предвиђено да италијански партнери откупљују струју по веома високој цени од 155 евра по мегавату, а која ће бити произведена из обновљивих извора у хидроелектранама које ће заједнички градити Електропривреда Србије и компанија Сећи енергија.

Када се све сабере, задовољан сам радом Министарства, јер су људи пре свега радили максимално добро и није било великих потреса нити великих штрајкова, рекао је министар Мркоњић и закључио да ће бити испуњено и све што је планирано за 2012. години.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи