Извор: РТС

Дигитални досије и алкобраве за пијане возаче – шта доноси нови закон о безбедности саобраћаја

Од почетка године, у саобраћајним несрећама живот су изгубиле 423 особе. Уочи великог броја празника и слава, из Саобраћајне полиције апелују на возаче да буду пажљивији. Нови закон о безбедности саобраћаја очекује се средином следеће године. Најављују се многе новине, али и строжа казнена политика.

Рок је кратак, а посла много. Нови закон о безбедности саобраћаја доноси много новитета, кажу из радне групе која је почела рад на нацрту закона, који треба свим учесницима у саобраћају да обезбеди већу сигурност на путевима.

Најављене су измене у области микромобилности, дигитализацији, као и трајно одузимање дозволе.

Дигитални досије возача

Начелник Управе саобраћајне полиције МУП-а Славиша Лакићевић најављује дигиталне досијее возача, где ће им бити увек доступно који број прекршаја и пријава имају, да ли имају неке друге активности, позиве и све остало.

"Управо ту могу и да прате своје и казнене поене и све остало. Наравно да ћемо увести категоризацију што се тиче казнених поена", напомиње Лакићевић.

Шта су алкобраве

В. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић истиче да ће се инсистирати на увођењу употребе алкобрава.

"Да они који чине одређене прекршаје под дејством алкохола, уколико их понављају, да морају уградити у своје аутомобиле алкобраве и на тај начин суспендовати могућност да под дејством алкохола седну, односно, да стартују аутомобил", објашњава Стаматовић.

Доступан мејл за предлоге и идеје

Годишње, саобраћајна полиција открије више од милион и по прекршаја.

Ипак, возачи су сагласни да би требало појачати репресивне мере и пооштрити контроле саобраћаја.

Током рада на новом закону о безбедности саобраћаја доступан је мејл за предлоге и идеје - zbs.predlozi@mup.gov.rs.

Проблем је пет одсто возача

Уредник емисије САТ Младен Алвировић очекује да ће, када санкције буду строжије, а казнени поени се буду другачије прописали, када заиста профункционише у пуној мери одузимање возила онима који су повратници са најтежим прекршајема, људи почети да се питају да ли треба да се понашају и код куће другачије.

"Ми немамо проблем са 95 одсто возача. Али заправо је проблем са пет одсто оних који су најнесавеснији, који су најбахатији, они који не поштују ништа, никога, ни у једном тренутку", напомиње Алвировић.

Оштрије казне за некоришћење појаса

Што се тиче казнене политике, додаје Лакићевић, свакако ће претрпети измене, поготово они прекршаји који доводе до настанка најтежих саобраћајних незгода.

"Свакако да ћемо пооштрити казнену политику што се тиче некоришћења сигурносних појасева", наводи Лакићевић.

Последњи закон о безбедности саобраћаја усвојен је 2009. године, од тада претрпео је неколико измена и допуна, међу којима је и мера привременог одузимања аутомобила.

До сада, одузето је 295 возила. Одузимају се и на до две године, а прекршилац плаћа лежарину.