Извор: РТС

Пионир инклузије, 14-годишњи Лазар иде у једину школу која има педагошког асистента

Једино Основна школа "Миле Дубљевић" у Лајковцу има педагошког асистента за децу са сметњама у развоју. Лазар је дете са аутизмом и иде у ту школу. Његова мајка Милица објашњава да педагошки асистент олакшава рад школе у коју иду деца типичног развоја.

Министарство просвете је прошле године упутило иницијативу која би омогућила да се педагошки асистенти запосле у школама. Чека се одлука Владе.

Педагошки асистенти би у школама олакшавали рад са децом на посебним потребама. 

Лазар је 14-годишње дете са аутизмом и иде у школу која у Лајковцу где се налази једини педагошки асистент за децу са сметњама у развоју у Србији.

"Лазар је седми разред. Иде у основну школу 'Миле Дубљевић' у Лајковацу, једину школу у Србији која има запосленог дефектолога", каже његова мама Милица Николић.

Удружење "Бази Мили", које води Милица Николић, залаже се да дефектолози буду запослени у свим основним школама.

"Лазар је рођен 2010. године, када је инклузија уведена, тако да смо ми 'пионири инклузије'", прича његова мајка Милица Николић.

Објашњава да се током Лазаревог одрастања борила да остваре права која су записана у правилницима и законима.

"Била је прво услуга лични пратилац, то је услуга социјалне заштите, али без те услуге деца са сметњама не би могла да иду у редовну школу", каже Николићева.

Напомиње да је Лазар прво дете које је још у вртићу добило личног пратиоца од Града, а којег је породица претходно сама плаћала.

Лајковац једини има школу у којој постоји педагошки асистент

После вртића је кренуо у основну школу и одличан је ђак, поносна је Лазарева мајка.

У школу иде уз личног пратиоца. Школа у Лајковцу има логопеда, педагога и дефктолога који ради посао педагошког асистента.

"Мислим да је то јединствен случај и због тога што искуствено знамо колико је битан педагошки асистент, покренули смо иницијативу да омогућимо свима ту услугу", истиче Николићева.

Објашњава да он пружа свеобухватну подршку наставницима, родитељима, деци типичног развоја и координира да све добро функционише.

Лазарева мама каже да је до тада морала сама да све организује са наставницима.

"Незгодно ми је било да као родитељ станем испред наставника и кажем да треба на један начин да ради. Сада када постоји дефектолог и он каже наставницима, то се боље прихвата и боље функционише", истиче мајка детета са аутизмом.

Цео разговор погледајте у видеу на почеку текста...