Извор: РТС

Прво код мајстора, па на пут – проверите да ли имате довољно расхладне течности

Одржавање и сервисирање система хлађења кључно је за аутомобил, посебно током врућих летњих месеци. Петар Величковић из Половних аутомобила објаснио је како да сами утврдите да ли имате довољно расхладне течности.

Најмање две недеље пре поласка на пут требало би да проверите техничку исправност аутомобила, јер ћете можда морати и да одвезете ауто на сервис.

Важно је да проверите уље и филтер мотора, кочиону течност, течност за хладњак (антифриз), течност за климу, уље серво волана, течност за ветробран, пнеуматике, светлосну сигнализацију аутомобила, клима-уређај, све филтере, акумулатор, метлице брисача.

Никако не проверавајте течност у хладњаку док је врућ мотор, сачекајте да се мотор охлади бар 15-20 минута. Одврните поклопац, и проверите да ли је хладњак пун. Погледајте додатну посуду и напуните је ако је ниво испод предвиђеног.

Мењајте течност за хлађење мотора на сваке две године.

Како да током вожње утврдите имате ли довољно расхладне течности

Петар Величковић из Половних аутомобила напомиње да је количина расхладне течности јако битна нарочито пред одлазак на дуже дестинације.

"Ако казаљка покаже да мотор диже температуру 100-110 степени, то је већ сигнал да мора да се заустави возило. Механичари препоручују један трик, да се у том случају прво, док се не зауставимо, пусти грејање на максимум. Јер, ако грејање пустимо, можемо да спустимо температуру уколико је квар у вентилатору квар у том делу. Међутим, уколико нема грејања, ставимо руку у кабини и видимо да нема, онда је знак да нема довољно расхладне течности", наводи Величковић.

У том случају, под хитно мора да се заустави возило, да видимо да ли негде цури.

Указује да главни проблем представља прегревање мотора и пуцање дихтунга главе.

"То је нешто што може да направи заиста хаварију на мотору, да рецимо дође до тога да се расхладна течност у клиповима помеша са горивом, па се онда види онај бели дим из ауспуха", истиче Величковић.

Управо због тога Величковић указује да комплетан расхладни систем треба проверити у сервису пре поласка на пут – не само ниво расхладне течности, већ у каквом је стању хладњак, да није случајно запрљан.

"Треба проверавати пумпу за воду, то би исто у сервису требало мењати кад је велики сервис, на неких 70-80.000 километара. Вентилатор у каквом је стању, термостат у каквом је стању, то су неки витални делови", рекао је Величковић.

Цело гостовање Петра Величковића можете погледати у видеу на почетку текста.

Читај ми!