7
Извор: РТС

Мотоциклисти најрањивија саобраћајна категорија

Лепо време задржаће мотоциклисте до касне јесени на нашим друмовима. Нажалост, подаци су такви да се мора нешто хитно предузети како би се у тој саобраћајној категорији смањио број погинулих. За пола године настрадала су 34 возача мотоцикла. Ако се настави такав тренд, стручњаци упозоравају да ћемо имати најгоре последице у претходних пет година.

Најчешеће у удесима страдају млади до 25 година. У преко 80 одсто случајева неприлагођена брзина је узрок несрећа са трагичним последицама, а стручњаци упозоравају да ће сезона бити продужена и да је потребно безбедно понашање и мотоциклиста и возача.

"Уколико посматрамо у односу на прошлу годину у појединим месецима имамо повећање и за 15 одсто. Дакле, када говоримо о мотоциклистима, и даље говоримо о једној од најугроженијих категорија учесника у саобраћају. Од 2012. до 2016. имамо 600 погинулих возача двоточкаша уколико у њих убрајамо и бициклисте", наводи др Влада Јефтић из Асоцијације за безбедност мотоциклиста.

С друге стране, у Србију се увози велика количина опреме за мотоциклисте која није безбедна ни атестирана.

"Саобраћајна полиција треба да изриче казне и да санкционише оне који уместо хомологоване кациге за мотоцикл стављају разне предмете попут војничких шлемова, рударских шлемова, кацига за бицикл и слично", објашњава Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Ако помишљате да седнете за управљач мотоцикла, добро је да знате да, према статистици, имате 250 пута веће шансе да погинете него ако се возите аутомобилом. Ако то радите без заштитне опреме, прописане законом, шансе да настрадате могу бити и до 500 пута веће него да управљате аутомобилом.

Највише се гине, кажу стручњаци, ако сте самоуверени па мислите да вам се ништа не може догодити. Не заборавите, ако сте на мотору или мотоциклу, ви сте најрањивија саобраћајна категорија.