0
Извор: РТС

Млади на моторима, црна хроника на путевима

У Европи годишње настрада око 4.500 возача двоточкаша. У Србији је прошле године на мотору погинуло 60-оро младих. За поседњих десет година, према црној статистици настрадалих - Србија је изгубила један мањи град. Најгоре је што су мотоциклисти који су страдали вецином млади од 18 до 25 година.

Мотоциклисти су најугоженија група у саобраћају у Србији. Возећи скутер или мотор имате 250 пута већу могућност да настрадате него ако возите исто превозно средство у Европској унији а то говори да је наша возачка култура далеко испод стандарда.

Стручњаци указују да све више младих лако долази до мотора али и до дозволе за вожњу и да они својим понашањем али и лошом обуком представљају опасност на путевима и за себе и друге.

"Од 2006. године до почетка ове сезоне страдало је 1.000 возача двоточкаша, од тога две трећине чине возачи мотора. То вам једна млада генарција једног посецног гарда у Србији. Оно што је највећи проблем су возачи мотоцикла и возачи аутомобила - ту се дешава око 60 одсто конфликта", каже др Владимир Јефтић, председник Асоцијације за безбендост мотоциклиста.

Сезона мотоцикла тек је почела, од почетка године већ је смртно страдало осам возача мотора и скутера. Возачи морају пазити нарочито у овом пролећном периоду када мотоциклисти тек почињу да се укључују у саобраћај али и мотористи морају предузети одређене превентивне мере.

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја каже да мотоциклисти морају да буду свесни да остали учесници у саобраћају не очекују знатно брже кретање него што је дозвољено на одређеном делу пута или насељу.

"Са друге стране, мотоциклисти морају себе максимално да заштите, да носе заштитну кацигу да је закопчају и да носе заштитну опрему", истиче Окановић.

Мотоцилкисти треба да знају да им је шанса да да се поврде у саобраћају 45 пута већа него возацима аутомобила тако да обавезно морају да прате ситуацију око себе.

Понекад аутомобилсти не пазе на моторе, разговарају телефоном. причају са саговорницма или једноставно не гледају у ретровизоре њихове грешке морају да буду спремни да исправе мотоцилклсти.