Тако далеко до мора?

Путовање до Црногорског приморја преко Златибора и Кањона Мораче и даље је опасна и дуга авантура. Патрола РТС-а је, поштујући ограничења брзине и избегавајући радаре, успела да 458 километара пређе за девет и по сати, уз једночасовни одмор.

Патрола Радио-телевизије Србије успела је да до Црногорском приморја, поштујући ограничења брзине и избегавајући радаре, пређе пут за девет и по сати уз једночасовни одмор. Чекање на граници потрајало је 45 минута, а еколошка такса од 10 евра и даље је обавезна за путничка возила.

После доласка у Будву, изгледало је да је цео пут, осим деонице преко Златибора, у сталној реконструкцији јер се не зна где почињу а где се завршавају радови. Најлошија је, ипак, саобраћајна сигнализација која и у Србији и Црној Гори не одговара актуелном времену ни ситуацији на путу.

Праву енигму на путу представљају знаци ограничења брзине који су постављени по старом закону, а полиција мора да возаче контролише и кажњава по новом закону.

Тако по новом закону у свим насељеним местима брзина је ограничена на 50 километара на час али у пракси има деоница на обилазницаима већих градова, куда пролази овај пут, где су табле постављене по старом и где је ограничење 60 километара на час.

"Опште ограничење брзине у насељу према новом Закону о безбедности саобраћаја на путевима јесте 50 километара на час. Међутим, уколико је на одређеним деоницама постављен знак који ограничава већу брзину од 50 километара на час, онда возач има право да вози већом брзином све док тај знак постоји", објашњава Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобараћаја.

Путари на скоро свим местима од Златибора до мора нешто поправљају, а табли са ознакама нема. У Црној Гори, нарочито када уђете у Подгорицу, тешко је пронаћи најбољи пут до приморја.

Нема табле ни за тунел Созину, нити за пут Цетиње-Будва, који се због проширења затвара у једном делу од 9 до 11 часова сваког радног дана. Ако се нисте претходно распитали у Ауто-мото савезу Црне Горе, можете неколико сати провести у беспотребном чекању.

Упозоравамо Вас да успут има велики број скривених радара и да се лако може догодити да уместо на приморју завршите код судије за прекршаје у Подгорици, који може да вас казни за прекорачење брзине 100 до 250 евра, али и да због тога изгубите неколико сати.

"Уколико се на територији Црне Горе направи тежи прекршај чија је санкција одузимање возачке дозволе, у том случају полиција може да приведе возача код дежурног судије за прекршаје", рекао је Милан Божић са Саобраћајног факултета у Београду.

У сваком случају, предлажемо да кренете од Београда аутопутем до Крагујевца, па до Мрчајеваца одакле се лако и брзо стиже у Чачак, мало дуже али сигурно и без гужве. Затим до Ужица, па до Златибора преко кога иде најбоља деоница кањонског дела пута, а онда почињу радови на путу, успони и спуштања. Када дођете до Подгорице најбоље је ићи тунелом Созина, тачније старим путем за Бар преко Вирпазара.

Тунел кошта 2,5 евра, а њиме избегавате велики број кривина на путу Подгорица-Будва. Све у свему, наоружајте се стрпљењем и возите спорије на овом путу јер се сваких сат времена догађају удеси.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи