Прескупе ђачке петице

Нагодби родитеља и деце све је више. Деца, су захтевније, а родитељи због добре оцене излазе у сусрет свакој жељи. Таквим односом, кажу стручњаци, смисао образовања озбиљно је угрожен.

Обичај да родитељи награде дете за добијену петицу или одличан успех одавно више није симболичан знак пажње и што је крај школске године ближи, нагодби родитеља и деце све је више.

Деца, кажу стручњаци, нису више ни скромна ни стидљива, њихове жеље су све захтевније, а родитељи због добре оцене излазе у сусрет свакој жељи. Таквим односом, кажу стручњаци, смисао образовања озбиљно је угрожен.

Загрљај, тапшање по рамену или поклоњени слаткиш због доброг успеха у школи код данашње деце више нису довољни. Напротив, понашање и деце и родитеља све више подсећа на пословни договор.

Тражим паре. Добићу вероватно неке паре. Паре добијам или шта тражим. Да ме не испоштују био бих љут, ипак обично ме испоштују довољне су и паре...

Родитељи не штеде на обећањима 

Родитељи, вођени жељом да њихов малишан буде одличан, не штеде ни на обећањима, ни на новцу.

"Знам да деци купују патике које коштају 13.000, било је и разних поклона, могу да имају петице, али да раде шта хоће, па се то после обије о главу и деци и родитељима", рекао је један родитељ.

Ликовање због добре нагодбе деца не крију, већ се њоме хвале и пред професорима. У школи кажу, да су родитељи упали у замку јер се више не зна ко кога условљава.

"Тамо где неки родитељ мора много да се потруди да детету купи те патике или најновији модел телефона - онда мислим да се ипак неки ред величина помешао", рекла је директорка ОШ "Дринка Павловић", Милена Бићанин.

Психолози кажу да се о правој сврси образовања, лепоти знања и уживања у њему све мање размишља.

"Ако имамо само спољне факторе награђивања, да нам је важна само оцена, а не да ли су нешто научили, онда се дешава да данас знају, а кроз три дана не знају. Један осмак ме је питао зашто учим Други светски рат - па ваљда зато да Трећег не буде!", навела је психолог, Весна Јањевић-Поповић.

Награђивање смањује потребу за учењем 

Према њеним речима, често то спољашње награђивање смањи природну радозналост и природну потребу за учењем.

Тиме се, најзад, смањује и вредност духовног богатства, које је пресудно за правилан развој личности детета.

"То формулише један систем вредности заснован на вулгарном материјализму као да нема никакве друге могућности за размену и гратификације неког успеха осим тог вулгарног материјалног - то ће произвести потрошаче", рекла је културолог, Дивна Вуксановић.

У Америци се, показују истраживања отишло корак даље, јер родитељи децу награђују не само за оцене већ и уколико редовно иду у школу и не беже са часова.

Да бисмо то избегли, психолози поручују, не размахујте се пред децом новчаником и обећањима, разговараје са њима о трајнијим вредностима.

Број коментара 20

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи