субота, 19.09.2020, 14:50 -> 14:53
Извор: ТАНЈУГ
Не одричемо се фиксног телефона – колико дневно времена проведемо телефонирајући
Грађани Србије су у другом кварталу ове године разговарали мобилним телефоном у просеку 7,4 минута дневно и 3,9 минута фиксним телефоном, показује извештај РАТЕЛ-а о тржишту електронских комуникација.
Број претплатника у фиксној телефонији у другом кварталу се није променио у односу на претходни квартал, док је остварени саобраћај био у благом порасту.
Око 2,42 милиона претплатника фиксне телефоније причало је око 860 милиона минута, а претплатник фиксне телефоније у просеку је разговарао 3,9 минута дневно.
Није се променила ни структура претплатника, па су и у другом кварталу 88 одсто претплатника чинила физичка лица односно приватни корисници.
Они су највише разговарали са претплатницима у земљи, а удео тих разговора у укупном саобраћају износио је 95 одсто.
Са фиксних телефона најчешће су позивани претплатници фиксне мреже.
Када је реч о мобилној телефонији, у другом тромесечју ове године око 8,1 милиона активних корисника услуга мобилне мреже разговарало је око 5,5 милијарди минута у домаћем и међународном саобраћају и послало око 1,2 милијарди СМС порука.
Мобилни корисници су у просеку дневно разговарали по 7,4 минута и слали по 1,6 СМС порука. У том периоду је забележен пад броја активних корисника и то за скоро три одсто у односу на прво овогодишње тромесечје.
С мобилних телефона, најчешће су позивали бројеве у истој мобилној мрежи у којој су и они.
Занимљиво је да је у другом кварталу повећана количина пренетих података преко мобилне мреже и износила је 109,5 милиона гигабајта, што значи да је корисник мобилног широкопојасног приступа дневно у просеку трошио око 199 мегабајта односно око шест гигабајта месечно.
Коментари