Како заштити потрошача од рекламних насртаја?

Бољу заштиту потрошача и фер тржишне услове, према најавама ресорног министарства, треба да обезбеди нови Закон о оглашавању. Заштитници потрошача кажу да предложени прописи охрабрују и да очекују да већи број инспектора контролише како се они примењују. Стручна јавност замера што се предлогом закона регулише искључиво трговачко оглашавање.

Сива економија се са улице пренела на интернет па је, објашњавају надлежни, регулисање "онлајн" продаје једна од кључних новина закона. Контролисаће се све - од оглашавања до преузимања робе. Нови прописи осим дуванских производа, забрањују и рекламирање електронских цигарета. Алкохолна пића подељена су на она која садрже до 20 одсто алкохола и више од тога.

"Време рекламирања је предвиђено законом за ове до 20 посто од 18 часова до 6 часова ујутру, а за преко 20 посто од 23 до 6 сати ујутру. Такође, до сада смо били рестриктивни када је у питању оглашавање алкохола, овим законом дозвољено је оглашавање алкохола у штампаним медијима", истиче Весна Ковач, државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација.

Новим законом требало би да се стане на пут лажним снижењима и обмањујућим рекламама које користе произвођачи и трговци. Посебна правила односе се на заштиту малолетника.

"Трговци морају да знају да је свака реклама уједно и гаранција. Друго што је јако битно за нас, то је заштита деце. Немогуће је и неприхватљиво да на дечијим каналима, на дечијим програмима се појављују рекламе коцкарница, кладионица, дијететских производа за мршављење", објашњава Горан Паповић из Националне организације потрошача Србије.

Све одредбе предложеног закона односе се искључиво на комерцијално оглашавање. Тако је, упозоравају стручњаци, пропуштена још једна прилика да се државно и политичко оглашавање уреде доследним правилима.

"Политичке странке могу да се оглашавају у електронским медијима само у току политичке кампање, док рецимо у штампаним медијима могу и ван кампање. Када је реч о оглашавању државних органа, они када купују време за оглашавање на телевизијама не морају да спроводе тендере, а када се оглашавају у штампаним медијима онда морају да спроводе поступке набавке", наглашава Немања Ненадић из организације "Транспарентност Србија".

На бољу уређеност, та област мораће да сачека нову прилику, јер се усвајање Закона о оглашавању очекује идуће недеље.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 30. септембар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи