Читај ми!

Михајловић: Железнице Србије за 70 одсто мање продуктивне од европских

Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да "Железнице Србије" брже смењују људе него што реализују пројекте и да ће у наредном периоду информисати владу о проблемима у том предузећу које неповлачи одобрене кредите.

Михајловићева је, након потписивања Колективног уговора за раднике "Железница Србије", рекла да план пословања тог предузећа још није усвојен зато што пословодство још није прихватило сугестије ресорног министарства.

"Још пар дана ћемо им дати да то ураде", рекла је министарка одговарајући на питања новинара објашњавајући да се сугестије тог министарства односе на приходе и да су суштинске за пословање Железница.

Како је навела, приходи од превоза путника могу да буду много већи, а пројекти морају да се убрзају.

Истакла је да су "Железнице Србије" за 70 одсто мање продуктивне од железница у Европи.

Михајловићева је рекла да укупна вредност пројеката које реализују "Железнице Србије" износи 3,5 милијарди евра и да већина њих стоји.

Истакла је да су, иако је данас потписан Колективни уговор, Железнице припремиле смену великог броја људи.

Михајловићева је подсетила да су српске железнице у фази реструктурирања и да се све одвија како је и најављено односно да ће до 31. марта бити припремљени оснивачки акти за четири посебна предузећа на које ће бити подељене Железнице и да ће та предузећа од 1. јула почети да функционишу, а то су Железнице ад, предузеће за превоз путника, терета и железничку инфраструктуру.

Она је поручила да је циљ да се постепено смање субвенције које се издвајају за Железнице и да ће тек у септембру, на основу процене, бити познато да ли постоји вишак радника у том српским железницама.

"Железнице добијају 10 милијарди динара субвенција годишње и пројекти морају брже да се реализију јер новац од субвенција није наш већ новац грађана Србије", рекла је Михајловићева.

Такође је навела да било који директори неког државног предузећа "могу да буду избрани колико хоће", али су дужни да се понашају у складу са политиком Владе Србије.

Колективни уговор за "Железнице Србије" потписали су министарка Михајловић, челници "Железница Србије" и представници четири репрезентативна синдиката.

Колективни уговор у Влади Србије у име тог предузећа потписао је генерални директор Мирослав Стојчић.

У име свих запослених, Колективни уговор потписали су и председници четири репрезентативна железничка синдиката - председник Синдиката железничара Србије Драган Ранђеловић, председник Синдиката извршних служби српских железница Небојша Никић, председник Синдиката радника железничке инфраструктуре Перица Ђорђевић и председник Савеза синдиката железничара Србије Милан В. Вељковић.

Стојчић је рекао да у српским железницама постоје кадровски проблеми и да су нужме промене по том питању да би могла да се спроведе реформа и сви планови.

Када је реч о кредитима, Стојчић је казао да са својим сарадницима покушава да убрза процедуре за реализацију пројеката за које су већ одобрени кредити, као и да су пројекти укочени због проблема из претходног периода.

Челници тих синдиката су поручили да ће помоћи влади и пословодству српских железница у остваривању предвиђених циљева.

Никић је, такође, позвао пословодство Железница да убрзају реализацију пројеката и одобрених кредита наводећи да се на поједине чека већ осам година.

Подсећа да је Влада дала новац за модернизацију железнице и упозорава да је могуће да жележница неће моћи да превуче угаљ у Железару. 

Директор објашњава да постоје процедуре с банкама и да је са ЕБРД договорено да се ради на покретању кредита који су непокренути.

Михајловић: Градњу Жежљевог моста укочила покрајинска власт

Михајловићева је изјавила да би проблеми око градње Жежељевог моста у Новом Саду, који су политичке природе, требало да буду решени за највише месец дана, како би несметано могли да се изводе радови.

"Ту су проблеми апсолутно политичке природе", рекла је Михајловићева одговарајући на питања новинара поручивши да је тај друмско-железнички мост "важнији од било које владе".

Она је рекла да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре одмах покренуло решавање тог проблема, али да је стално било суочено са "политичким уценама" покрајинске владе која је стално тражила неки нови документ.

Када је реч о извођачима радова, Михајловићева је навела да су предлози два уговора тренутно у Министарству финансија и да су сада проблеми више техничке природе око тога како ће бити пребациван новац.

Генерални директор "Железница Србије" Мирослав Стојчић је, такође, изразио уверење да ће ускоро бити решени проблеми и настављени радови.

Он је навео да ће са представницима извођача радова шпанско-италијанским конзорцијумом "Азви-Тадеи-Хорта Кослада" (АЗВИ) за неколико дана бити одржан нови састанак.

Посао је стопиран зато што је АЗВИ тражио додатни новац због већих трошкова вађења остатака старе срушене конструкције бетонског моста.

Уговорена вредност радова је била 45,3 милиона евра на почетку изградње моста, коју са 26,2 милиона финансира Делегација ЕУ, а 19,1 милион Војводина и Нови Сад.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи