Читај ми!

Дунав, река неискоришћених шанси

Београд и Ђердапску клисуру повезује Дунав, али већ дуго нема бродова који би редовно превозили путнике. Природне лепоте од летос могу се видети са јединог брода домаће производње који ту саобраћа, али се на том путу откривају и многе прилике које Србија има а не користи.

Више од 200 километара без стајања, чак и ако се пожели одмор – толико траје пловидба луксузних крузера путем на коме за њих нема одговарајућих пристаништа. Да је на њему време давно стало, показују и симболи још из времена Југославије. Дунав је, са своје стране, учинио све што може...

"Довољне дубине има, саобраћаја нема много, али кад наступи јесен, има доста кошаве и Дунав постане дивљи", каже Драгољуб Бузгановић, капетан брода "Максим".

Обала има шта да понуди – од монументалних тврђава... историјских споменика попут Трајанове табле... преко споменика пропалој индустрији... па све до модерно уређеног археолошког налазишта Лепенски вир. Ипак, са реке туристи до њих не могу – чувени Виминацијум је иза овог шумарка. Римљани су овде пре два миленијума правили своју флоту – данас му се са Дунава не може прићи.

"Ако сте нешто имали пре 2.000 година, то вас свакако обавезује да и данас направите пристан и да зауставите тих 600 великих крузера, лађа, које пролазе туда. То је изузетна шанса, не само за Виминацијум него за сва та места која се ту налазе", каже Миомир Кораћ, директор Археолошког пројекта Виминацијум.

Кроз средњовековну голубачку тврђаву пролази чак и теретни саобраћај. Европским новцем градиће се нови пут, тунел и туристички центар. Ни до тога се није дошло лако...

"Требало нам је доста времена да решимо имовинско-правне односе, да добијемо грађевинске дозволе, али за неколико дана пројекат ће почети да се реализује, почеће радови", каже Зоран Пајкић, председник Општине Голубац.

Има ова регија и шта Србију да научи – Голубац има најсавременији систем за одбрану од поплава који се монтира за неколико сати. И више би се могло да се више сарађује – пре шест година као циљ постављена је јединствена Ђердапска ривијера. Има разлога зашто је нема.

"И политичари и нарави и нетрпељивости – у овој општини једна партија, у другој друга... Једноставно, ми имамо и тај мастер план за доње Подунавље које је остало мртво слово на папиру", каже Милета Аџић, власник хотела "Аквастар Денјуб".

На папиру је и претварање ове речне раскрснице у пут до Егејског мора – бивши министар Бачевић на ушћу Мораве видео је почетак пута преко Вардара до Солуна.

Ова слика још једна је илустрација овог пута неискоришћених шанси. На румунској обали Дунава, никле су ветрењаче и ветропаркови, док их на српској обали још нема.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи