Читај ми!

Мање возила у градском превозу

Oд 1. септембра, када стартује зимски ред вожње, број возила градског превоза у Београду биће мањи за 10 одсто. То неће важити у саобраћајним шпицевима и на "оптерећеним" линијама.

У Дирекцији за јавни превоз кажу да грађани неће осетити ту меру, јер ће она важити ван "шпицева" и на линијама које нису оптерећене, преноси Танјуг.

Повећања цене градског превоза неће бити, али ће број возила на улицама престонице бити смањен за 110, засад, само аутобуса.

Мера смањења броја возила у градском превозу неопходна је због лоше финансијске ситуације градског превозника, која је узрокована великим бројем оних који се шверцују, кажу у Дирекцији.

Према њиховим подацима, наплата карата опала је за половину у односу на претходне године, па је у том циљу покренута акција "анимирања" грађана да плаћају превоз. Од почетка наредног месеца најављен је и већи број контролора који би ишли у пратњи комуналних полицајаца.

Директор Дирекције Угљеша Митровић рекао је да редукција броја возила неће важити пре подне од шест до девет и поподне, од 14 до 18 часова, као и да се све чини да то не буде на штету грађана.

Намера нам је, рекао је Митровић, да мотивишемо грађане да почну да плаћају карте за превоз како би увео ред. Тог реда сада нема, а у градском превознику је све девастирано, каже Митровић и додаје да око 50 одсто грађана не плаћа карту.

Митровић подсећа и да истовремено градски буџет на име субвенција градском превознику издваја више од 800 милиона динара месечно. Ипак, није могао да прецизира колико ће возила и на којим линијама бити смањено, али ће то свакако, како је напоменуо, бити на линијама где нема гужви.

Директор Дирекције истиче да грађани од 1. септембра морају да оверавају своје карте при уласку у аутобус, како би се сагледао број путника на одређеној линији, што би био показатељ на којим линијама треба смањити, а на којим појачати број возила.

"Апелујем да се крене са валидирањем карата, јер цео систем нема смисла ако се оне не оваравају. Свуда у свету се то ради и то је најбољи начин организације мреже линија", подвукао је Митровић.

Наглашава да ће се наплата казни убудуће бити ажурнија, односно да више не треба да важи мишљење "нећу платити казну и никада ми неће стићи опомена".

"Слушам да људи у Новом Саду плаћају карту, а кад дођу у Београд то не чине, зато што је уврежено уверење да се овде превоз не плаћа - таква је атмосфера и то је јако лоше", рекао је Митровић истакавши да возила градског превоза троше пет милиона литара горива месечно и то, како је рекао, кошта.

Митровић је најавио и проширење понуде карата, као и нови тарифни систем који треба да заживи од 1. јануара наредне године, а који би, између осталог, требало да донесе зонски систем и обезбеди рационалнији рад и уштеде.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи