Читај ми!

Градња путева, више месеци него километара

План државе је да за три године обнови 1.100 километара путева у земљи, а за мање од десет година 5.000 километара путне мреже. Ипак, упркос амбициозном плану, тек на једном саобраћајном пројекту у земљи радови ће бити готови на време.

Више месеци него километара - тако је годинама изгледала градња путева у Србији. У првој деценији овог века градило се у просеку мање од 10 километара ауто-пута пуног профила годишње, а у другој деценији путеви су означени као приоритет.

Ипак, једино градња моста Земун - Борча иде по плану, а кључ је у сарадњи с извођачем и надзорним органом.

"Одржавамо састанке два пута недељно са извођачима, а надзорни орган је константно на градилишту, и што је најважније, инжењери из дирекције долазе овде на састанке. Сматрам да је могуће у Србији радити у року", каже Милош Ристић из Дирекције за изградњу путева.

Мост Земун-Борча спојиће Срем и јужни Банат и требало би да буде завршен до краја године.

Сат не иде на руку изградњи Жежељевог моста у Новом Саду, касни се с градњом тунела Прогон-Пржојна падина на деоници од Пирота до Димитровграда и проблематични су сви пројекти које је изводила "Алпина".

Већ четири године гради се 12,5 километара пута од Уба до Лајковца. Уместо краја јуна, нови рок је крај новембра, а за једног од извођача, "Путеве Ужице", проблем је у новцу. Остала им је петина посла и брзи, али скупи радови.

"Ми смо тренутно у преговорима са банкама да нам се обезбеде средства која су нам неопходна за финансирање тог објекта. Надамо се да ћемо уз помоћ државе која ће нам помоћи да финансирање тог објекта буде редовно, обезбедити кредит и радове завршити до 30. новембра", каже Слободан Божовић из "Путева Ужице".

Поређења ради, од 2001. до 2012. Хрвати су изградили 580 километара ауто-пута, а Србија двоструко мање. Хрвати путарину наплаћују на 1.250 километара пута, а ми на двоструко мање. Да Србија мора да добије путеве, али да се рокови не смеју пробијати, упозорава ресорна министарка.

"Именовани су ментори за пројекте, људи који воде рачуна о сваком пројекту у министарству. Нажалост, мораћемо да склонимо неког извођача и да нађемо другог, јер Србија мора да добије путеве ове године, а план је да добијемо 50 километара нових путева. Не можемо да чекамо да неко уцењује државу и да нон-стоп потписујемо анексе", поручује министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Путну мрежу додатно су оштетиле и поплаве. План Владе је да се до почетка октобра санирају сви путеви првог и другог реда, али и локални путеви. Укупна штета коју су вода и клизишта направили српским путевима процењује се на 60 милиона евра.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
27° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи