Читај ми!

Образовањем до сигурнијих младих возача

Главни учесници тешких саообраћајних несрећау Србији, као и у другим земљама, најчешће су млади, а узроци трагедија пребрза вожња и пијанство возача. Стручњаци истичу да проблеме младих возача треба решавати образовањем, а не репресивним мерама. Ускоро Нацрт стратегије о безбедности саобраћаја, најављују надлежни.

Млади који имају од једне до 10 година возачког искуства су најзаступљенији у саобраћајним незгодама, а алкохол узрок најтежих саобраћајних несрећа. У првих пет месеци ове године у саобраћају у Србији погинуло је 27 младих од 15 до 25 година, међу њима је 13 возача.

Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић истиче да млад човек за воланом мора већ да има позитивне и добро изграђене ставове, о брзини, везивању појаса, алкохолу. Дозвољава се да млади људи седну за волан, а немају потребне ставове и искуство, додаје Окановић.

Иако статистика показује да се број саобраћајних удеса смањио пооштравањем казни, стручњаци упозоравају да проблеме младих возача треба решавати образовањем и да репресија није решење.

"Да би се овај проблем решио дугорочно морамо пре свега да се обратимо школи и породици", сматра социолог Владимир Вулетић и додаје да родитељи треба да размисле колико често својој деци говоре како се треба понашати за воланом.

Према његовим речима, младима треба усадити осећај да саобраћај није нешто безазлено, већ да се ту може изгубити живот.

У наредне три недеље биће припремљен Нацрт стратегије о безбедности саобраћаја, најављују надлежни.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже да је држава свесна да су потребни сигурни путеви, возачи и возила и истиче да надлежни заједно са локалним институцијама морају да учине све да се безбедност у саобраћају подигне на много виши ниво него што је то данас.

"Безбедност у Србији јесте свакако на вишем нивоу у односу на пре десет година, али далеко од тога да је на путевима безбедност као и земљама ЕУ", додаје министарка.

Како је напоменула, национални циљ до 2020. године је да ниједно дете не погине у саобраћају и да се број саобраћајних несрећа смањи за 40 одсто.

Неопходно је увести саобраћајно образовање у основне и средње школе, унапредити систем обуке у ауто-школама, али и појачати кампање о безбедности саобраћаја.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи