Будући мотоциклисти без пратње на асфалту

Нови начин полагања возачких испита за мотоциклисте, и поред напретка у категоризацији возача по годинама и јачинама мотора, има доста пропуста, оцењују стручњаци. Чуди то што инструктори, уместо да буду са кандидатом у саобраћају, и даље седе у ауто-школама и чекају да се они врате са вожње.

Будући возач мотора препуштен је сам себи током практичног дела обуке, што је потпуно неприхваљтиво, кажу и сами инструктори. Он нема пратњу инструктора у саобраћају тако да не може ништа ни да научи. Процедуре теоријске обуке, прве помоћи и полигона нису ни приближне оним изазовима који их чекају на улицама.

"Ствар је мало и смешна да неко добије мотор од власника ауто-школе и да са њиме иде у саобраћај. Такође је нонсенс да неко одговара за понашање и удес ако се то деси, а нема никакав увид у то шта кандидат ради. На крају, требало би да одговарамо за цео његов возачки стаж", рекао је професор Миломир Веселиновић, саобраћајни експерт.

Категоризација А категорије на четири врсте кубикаже помогла је бар у томе да деца од 18 година више не седају на мотоцикле преко 600 кубика чија брзина је и изнад 200 километара на час.

"Посебно је проблематично што у обуци нису препознате специфичности мотоцикла као транспортног средства и што теоретски део не покрива онај део који се односи на његове специфицности", каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Стручњаци упозоравају да би надлежни морали да пронађу начин како да инструктори све време обуке буду са ученицима.

"Када смо уочили да возач иде сам у саобраћај додали смо још један мотор са инструктором да га прати, како би уочили његове грешке и дали му савете. Наши инструктори и ђаци су повезани блутутом", каже Горан Манојловић из Ауто-школе "Десетка плус".

Мотоциклисти су, кажу сатистике, и даље најугроженији учесници у саобраћају. Ако возите мотор, имате бар 40 пута веће изгледе да доживите незгоду него, на пример, возач аутомобила.

Зато је обука мотоциклиста веома важан фактор, коме се код нас не придаје довољно важности, кажу у Српском комитету за безбедност саобраћаја.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи