Читај ми!

Дремка за воланом, живот на коцки

Све чешћи узрок саобраћаних несрећа дремање возача за воланом. У Србији су у новембру чак три аутобуса учествовала у тежим удесима. У трци за зарадом и путницима, превозници често врше притисак на возаче да уморни седну за волан. Контролише их мали број инспектора, опомињу стручњаци.

У Србији су у последњем месецу чак три аутобуса учествовала у тежим удесима. Превозници, у трци за зарадом и путницима, често врше притисак на возаче да уморни седају за волан. Стручњаци опомињу да превознике контролише мали број инспектора.

Аутобуски превоз у Србији чини 80 одсто превоза путника. Само из Новог Сада за Београд има 96 полазака аутобуса дневно, што значи да већи део одговорности за техничку исправност, преглед возила и контролу возача, лежи на самом превознику.

Превозници су дужни да после осмочасовног радног времена возачима омогуће осам сати одмора и да сваки пут када аутобус крене на вожњу одговорно лице у фирми овери лист о техничкој исправности возила.

"Имамо транспортне компаније које свесно терају возаче да крше прописе, укључујући и време вожње. На такав начин добијамо неку врсту нелојане конкуренције, где једна група превозника свакако остварује већи профит. Онда они који желе да поштују прописе не могу да зараде довољно, па су и они приморани да крше прописе", рекао је Владимир Божовић са Саобраћајног факултета у Београду.

Притисци на возача су велики а линије веома тесно планиране. Одлазак у друге земље, чекање на граници, чекање на утовар, по закону се сматрају одмором, јер возило мирује и нема записа на такографу. Међутим, понекад чекање може да умори више него вожња. 

"Нама у Комитету се обраћа велики број професионалних возача са молбом да им помогнемо, јер им послодавци траже да возе много дуже него што је то дозвољено, да се одмарају много краће него што морају. Због тога уморни седају за волан и представљају опасност и за себе и за друге", рекао је Дамир Окановић из Српског комитета за безбедност саобраћаја.

У Агенцији за безбедност саобраћаја кажу да ће се овај проблем са временом смањивати због увођења дигиталних такографа.

"Агенција је омогућила систем дигиталних картица за такографе, како за возаче тако и за возила превозничке фирме, за сервисере. И у тренутку када орган који врши надзор буде хтео, добиће и они своје картице за надзор", каже Срећко Богићевић из Агенције.

Постоји и могућност да као путник пријавите да је возач аутобуса сумњив, да није довољно одморан, или је сео за управљач под дејством алкохола. Потребно је само окренути полицију, која ће веома брзо проверити пријаву.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 29. септембар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи