Читај ми!

Бирократија "гуши" Закон о безбедности саобраћаја

Док је Влада формирала радну групу за допуне и измене Закона о безбедности саобраћаја, стручњаци, због низа нелогичности током примене, предлажу поптпуно нови текст који би био упућен Скупштини.

После низа нелогичности које су уочене током примене Закона о безбедности саобраћаја, усвојеног 2008, почетком ове године Влада Србије формирала је радну групу која се бави његовим изменама и допунама. Много тога из Закона, што треба да се дефинише правилницима, у пракси је немогуће спровести, па стручњаци предлажу поптпуно нови текст који би био упућен Скупштини.

Закон као текст можда и није лош, кажу стручњаци, али је немогуће применити велики број посебних правилника који проистичу из њега. Погођени су скоро сви, ауто-школе, пољопривредници, возачи, власници великих превозничких фирми. Како многе одредбе није могуће применити, често се крши Закон, а и полиција то не кажњава.

Судски вештак саобраћајне струке Милан Божовић сматра да треба изменити "одређене одредбе функционисања ауто-школа јер су неки садашњи прописи веома компликовани".

"У суштини, не треба нам бирократија већ обука кандидата", сматра Божовић.

Стручњаци предлажу да се из Закона брише одредба о забрани претицања мотокултиватора, трактора и аутобуса на пуној линији уколико та возила успоравају саобраћај. Такође, да се смањи дефиниција насељених места и ограничење брзине на 50 км на час, као и да се упркос садашњој пракси коригује одредба о паркирању возила.

"У градовима попут Београда, паркирање на тротоару није дозвољено, а треба да буде дозвољено тамо где је то могуће, зато што само у овом тренутку имате преко 10 000 возила које крше закон, а то се прећутно толерише", сматра професор саобраћајног факултета у Београду Милан Вујанић.

Предлог је да се изједначе казне за прекршаје. Вожња у зауставној траци са вожњом у жутој траци показује колико је казнена политика тренутно апсурдна. Ако возите зауставном траком ауто-пута казна је 120 000 динара, а жутом траком у граду 5000 динара. Казна је мања и уколико возите супротном траком ауто-пута, око 15 000 динара, а то је тежи и опаснији прекршај.

Из српског комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић каже да ће возачи "за радар детектор добити и казнене поене и одузимање дозволе", док на пример, "ако сами уграде ротационо светло лампице, за то је казна само минималних 5000 динара".

У комитету за саобраћај кажу да би законски требало предвидети ко је и којем степену одговоран за спровођење прокламоване стратегије до 2020. године о безбедности саобраћаја, ко је задужен за постављање видео надзора над раскрсницама и путевима, као и колико новца од наплаћених казни иде локалној самоуправи и за шта се он може употребити.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи