четвртак, 06.07.2023, 08:55 -> 21:46
Стигао „убица Твитера“, Закерберг лансирао Тредс
Компанија Мета покренула је нову друштвену мрежу Тредс која је директни конкурент Твитеру, базирана и повезана са системом налога Инстаграма, чији је директор Адам Мозери рекао да је нестабилност и непредведљивост Твитера у протеклом периоду отворила простор за конкуренцију.
„Учинимо ово. Добро дошли у Тредс“, написао је оснивач „Мете“ Марк Закерберг у првој објави на новој апликацији, која је забележила десет милиона пријава у првих седам сати од лансирања.
Тредс, попут Твитера, садржи кратке текстуалне поруке, које корисници могу да „лајкују“, деле и на њих одговарају. Свака порука може да има до 500 знакова и уз њу могу да се поставе фотографије или кратки снимци.
Нова апликација доступна је на Гугл плеју и Еп стору. Велика предност у односу на Твитер јесте што је Тредс део система „Мете“ и као такав биће интегрисан, пре свега са Инстаграмом, а онда и Фејсбуком.
Директор Инстаграма Адам Мозери навео је да је Тредс намењен јавној расправи, што су исте речи које су, како би описали сврху Твитера, челници те мреже користили претходних година.
„Наравно, Твитер је пионир на овом пољу. И постоји добра понуда за јавне расправе. Али све што се издешавало у претходном периоду дало нам је могућност да изградимо нешто што је отворено и нешто што је добро за зајединцу која већ користи Инстаграм“, наводи Мозери.
„Мета“ већ неко време планира лансирање Тредса, њену, како кажу, „здраворазумски вођену“ верзију Твитера. Реакције Твитерових корисника од када је мрежу преузео Илон Маск нису баш најбоље, посебно од када је руководство те мреже одлучило да ограничи број твитова које корисници могу дневно да виде.
У „Метиним“ интерним документима наводи се да очекују да ће Тредс привући десетине милиона људи у првих неколико дана.