1
Извор: РТС

Тојота се повија пред светским технолошким трендом

Највећи јапански и светски произвођач возила „Тојота“ објавио је план за огромна улагања у производњу електричних аутомобила, што је одступање од досадашње филозофије истовремене промоције развоја хибридних возила и мотора са погоном на водоник. Тај потез тумачи се као прихватање реалности да су на светском тржишту, као еколошко решење за смањење емисије штетних гасова, превладала возила на струју.

Генерални директор „Тојоте“ Акио Тојода у уторак је у Токију представио јапанској и светској јавности план по којем ће тај гигант ауто-индустрије до 2030. године на тржиште избацити чак 30 нових модела електричних возила.

По том плану, компанија ће повећати улагање у истраживање за развој и производњу електричних возила на чак 17 и по милијарди долара у односу на претходно предвиђене 13,2 милијарде, што би требало да јој омогући да у 2030. години прода око три и по милиона возила с погоном на електричну струју.  

„Тојота“ је до сада у више наврата јавно истицала да, упркос томе што европски и амерички произвођачи аутомобила планирају потпуни прелаз на електрична возила, жели да настави да паралелно ради и на производњи аутомобила који имају комбиновани (хибридни) погон на бензин и струју, а нарочито на развоју возила са горивном јединицом (који као гориво користе водоник, али се хемијска енергија добијена његовим сагоревањем користи за погон електричног мотора), те конструисању четвороточкаша са чисто водоничним мотором. 

Наиме, шездесетпетогодишњи Тојода, који је унук оснивача компаније и рели возач, до сада је заступао тезу да су аутомобили са горивном јединицом и возила са моторoм који ради на основу сагоревања водоника добродошла алтернатива електричним моторима, односно, оруђе за погон које је укупно гледано (укључујући и „прљави“ поступак за добијање сировина за производњу електричних акумулатора), повољније за очување животне средине.

Тојода је говорио и да је мотор који ради искључиво на водоник, а који његова компанија вредно развија, привлачнији за пасиониране возаче у смислу да ослобађа звук какав продукују класични мотори на фосилна горива, за разлику од електричних мотора, који су нечујни.

С обзиром на величину улагања, декларисани циљ за продају електричних возила, односно чињеницу да „Тојота“ до исте 2030. планира да прода укупно око два милиона возила са горивном јединицом, што је мање од пројектоване једногодишње продаје електричних возила за ту годину, чини се да је див светске аутомобилске индустрије поклекао пред општим, глобалним трендом преласка на чисто електрични погон, како у трци за што већи удео на светском тржишту не би заостао за својим великим ривалима, попут „Фолксвагена“.    

Читај ми!