четвртак, 02.01.2025, 14:43 -> 14:57
Извор: РТС
Аутор: Милица Шојић
Позоришна 2024. година прошла у знаку јубилеја
Скицу позоришног портрета претходне године чинила је вечита уметничка потрага за свежином израза на нашим сценама, проверена класика којој су давани нови значејски акорди као и адаптације савремених књижевних дела.
Позоришна 2024. била је у знаку јубилеја. Поводом 160 година од рођења Бранислава Нушића у Националном театру имали смо прилику да видимо готово све наслове најбољег познаваоца нашег менталитета. Са Нушићевим комадима гостовали су ансамбли из Бањалуке, Шапца, Приштине и Сомбора.
„Није, бар у Београдским позориштима које ја интензивније пратим, било толико нових поставки Нушићевих дела. Она од које смо највише очекивали Мистер долар у режији нашег прослављеног редитеља средње генерације, Милоша Лолића, нажалост по мом мишљењу није добацила до тих очекивања. А и иначе репертоар класичне драме је био слабији део овогодишњег репертоара наших позоришта када је драмски театар у питању“, сматра Иван Меденица, позоришни критичар.
Позоришну адаптацију добила су и дела савремене домаће књижености, међу којима су се истакли Људи без гробова у режији Стевана Бодроже, а по роману Енеса Халиловића. У Атељеу 212 постављен је комад Нико није заборављен и ничега се не сећамо по роману Мирјане Дрљевић, а на сцени Хертефакт куће Све добре барбике Катарине Митровић.
„Ту је била боља слика, боља понуда да тако кажемо. Оно што је занимљиво јесте да све те представе настављају једну тенденцију која је била присутна и у претходном периоду, а то су заправо комади који се баве насиљем над женама, насиљем над малолетницима, индивидуалним и колективним траумама, често узрокованим нерешеним односом према ратовима деведестих и томе слично“, напомиње Меденица.
За наредну годину Београдско драмско позориште припрема неколико премијера, међу којима су Црно злато Дејана Дуковског у режији Оливера Фрљића, као и представа Више од игре која се ради по култној серији Телевизије Београд.
У протеклој години јубиларни 40. рођендан прославио је Звездара театар комадом Удовица живог човека у режији и по тексту Душана Ковачевића, док је култни наслов истог аутора Свети Георгије убива аждаху у режији Милана Нешковића, календарски затворио први део позоришне сезоне у Југословенском драмском позоришту.
Коментари