уторак, 14.05.2024, 20:00 -> 13:18
Повратак великих филмских звезда – почиње Кански филмски фестивал и врви од холивудских премијера
Француском надреалном комедијом „Други чин“ у Кану је почео највећи и најзначајнији филмски фестивал на свету. Обележиће га повратак великих филмских звезда, од којих ће неке добити награде за животно дело, док ће се друга славна филмска имена са новим филмовима такмичити за престижну „Златну палму“.
Кишни почетак 77. Канског фестивала не утиче на филмску радозналост великог броја представника медија из целог света, јер уметнички и комерцијално најзначајнији догађај сваке, па и ове филмске сезоне, врви од холивудских премијера и нових наслова истакнутих арт-редитеља.
Довољно је само рећи Френсис Форд Копола – легендарно име које се 45 година након култне антиратне драме Апокалипса сада, у Кану такмичи са дистопијским спектаклом Мегалополис у који је уложио својих 120 милиона долара.
На самом отварању фестивала атракција – Мерил Стрип, трострука оскаровка добила је почасну Златну палму за животно дело, а добиће је и једна од највећих фигура модерне кинематографије Џорџ Лукас, али на затварању.
У међувремену, Кански фестивал ће одредити шта ћемо од нехоливудских наслова у гледати у биоскопима током наредних 12 месеци.
„У филмској заједници причамо и снимамо људске приче с намером да ствари постану боље. У Америци сам приметила неке суштинске промене и мислим да је важно да наставимо ширење конверзације о различитим темама. Ако се крећемо у исправном правцу задржаћемо те линије комуникације отвореним", изјавила је Грета Гервиг, председница жирија.
У такмичарским програмима наших филмова нема, али Србију представља редитељ Владимир Перишић као члан жирија селекције Кратких филмова.
Југословенска кинотека учествује у пројекту Европска сезона класика који организује Европска асоцијација филмских архива, а у сарадњи са Саветом Европе.
Традиционално на заједничком павиљону земаља Југоисточне Европе присутан је и ФЦС.
Званичним фестивалским постером, фестивал ове године слави моћ биоскопа – фотографија из филма култног редитеља Акире Куросаве Рапсодија у августу, подсећа да је биоскоп упркос платформама остао универзално уточиште.