Извор: РТС

Опенхајмер оправдао очекивања, седам Оскара за „уништитеља светова“

„Опенхајмер“ је најбољи филм 96. доделе Оскара. Од 13 номинација филм о оцу атомске бомбе освојио је седам, укључујући Кристофера Нолана за режију и Килијана Марфија за најбољег глумца. „Јадна створења“ однела су четири, а Ема Стоун свог другог Оскара. Упркос 10 номинација, Скорсезеове „Убице под цветним месецом“ нису освојиле ниједну статуету, док је „Барби“ покупила тек једну – за најбољу песму.

Најбољи филм – „Опенхајмер“

Легендарни Ал Пачино на бини театра „Долби“ прочитао је одлуку Академије – најбољи филм 96. доделе Оскара је Опенхајмер.

Ема Стоун поново најбоља!

У изузетно јакој конкуренцији, Ема Стоун освојила је свог другог Оскара за најбољу глумицу и то за улогу Беле Бакстер у филму Јадна створења.

Кристофер Нолан коначно подигао Оскара

После дугогодишње редитељске каријере током које је снимио прегршт изузетних остварења, Кристофер Нолан коначно је освојио статуету за режију за Опенхајмера.

Килијан Марфи – прва номинација и одмах Оскар

Највећи фаворит за најбољег глумца Килијан Марфи оправдао је очекивања и однео кући свог првог Оскара.

Најбоља оригинална музика и најбоља песма – „Барбенхајмер“

Лудвиг Горансон подигао је свог другог Оскара за оригиналну музику филма Опенхајмер, док је Били Ајлиш такође освојила другу статуету у каријери и то за песму What I Was Made For у блокбастеру Барби.

Рајан Гослинг и Слеш подигли дворану на ноге

Да разбију помало монотону атмосферу у театру Долби побринули су се Рајан Гослинг и Слеш изводећи нумеру Im just Ken из филма Барби.

Још један Оскар за „Зону интереса“

Златна статуета у категорији за најбољи звук припала је Тарну Вилерсу и Џонију Берну за рад на филму Зона интереса.

Оскар за Веса Андерсона

Најбољи краткоментражни филм је Чудесна прича Хенрија Шугара, а Оскар је отишао у руке Веса Андерсона и Стивена Рејлса.

„Опенхајмер“ осваја Оскара за најбољу фотографију

За свој изузетан рад у Опенхајмеру Хојте ван Хојтема освојио је Оскара за најбољу фотографију.

Најбољи документарци – „Последња мајсторска радионица“ и „Двадесет дана у Маријупољу“

Бен Праудфут и Крис Бауерс награђени су за најбољи кратки документарни филм Последња мајсторска радионица, док су Мстислав Чернов, Мишел Мизнер и Рејни Аронсон-Рат подигли статуете за дугоментражни документарац Двадесет дана у Маријупољу.

Годзила разрушила Јапан и освојила Оскара, а „Опенхајмер“ однео још једну статуету

Пријатно филмско изненађење из Јапана Годзила минус један освојила Оскара за најбоље визуелне ефекте, а статуете су подигли Такаши Јамазаки, Кијоко Шибуја, Масаки Такахаши и Татсуји Ноџима. За најбољу монтажу позлаћеном статуетом награђена је Џенифер Лејм за свој рад на Опенхајмеру.

Први Оскар за „Опенхајмера“

Роберт Дауни Џуниор освојио је у категорији за најбољег споредног глумца свој први Оскар у каријери и први вечерас за Опенхајмера. 

„Зона интереса“ најбољи међународни филм

Редитељ Џонатан Глејзер подигао је Оскара за најбоље међународно остварење за потресну драму о нацистичким злочинима током Другог светског рата.

Џон Сина кô од мајке рођен и три Оскара за „Јадна створења“!

Један од главних фаворита вечерас, драма Јадна створења, однео је Оскаре за најбољу шминку и фризуру (Надија Стејси, Марк Кулијер и Џош Вестон), најбољу сценографију (Џејмс Прајс, Шона Хит и Жужа Михалек) и најбољу костимографију (Холи Ведингтон).

Најбољи сценарији – „Анатомија пада“ и „Америчка фикција“

У категорији најбољег оригиналног сценарија награђени су Жистин Трије и Артур Харари, док је за најбољи адаптирани сценарио позлаћену статуету подигао Корд Џеферсон.

Оскар за легендарног јапанског аниматора Мијазакија

Најбољи дугометражни анимирани филм је Дечак и чапља, а Оскар је припао Тошију Сузукију и највећем имену јапанске анимације Хајау Мијазакију.

Најбољи кратки анимирани филм је „Рат је завршен“

Захваљујући се Џону Ленону и Јоко Око на инспирацији, Дејв Малинс и Бред Букер подигли су златне статуете за кратки анимирани филм.

Први Оскар ове вечери добија...

... Давајн Џој Рандолф. Американка је проглашена за најбољу споредну глумицу за своју улогу у Бартоновој академији.

EPA-EFE
CAROLINE BREHMAN

Шоу може да почне!

Уз сада већ традиционално кашњење, велико вече у театру „Долби“ је почело, а домаћин вечери комичар Џими Кимел пожелео је свима добродошлицу, збијајући шале на рачун номинованих.

EPA-EFE
CAROLINE BREHMAN

У дворани је и четвороножни глумац, бордер коли Снуп

Снуп, један од миљеника публике који је остварио запажену улогу у Анатомији пада, такође је међу присутнима у дворани.

EPA-EFE
CAROLINE BREHMAN

Гужва на црвеном тепиху, мање од сат времена до почетка доделе

Звезде пристижу у театар „Долби“. Као и сваке године могу се видети раскошне креације, отмене тоалете и смеле одевне комбинације, а једна од најупадљивијих била је...

Биографски филм о оцу атомске бомбе, који је помео конкуренцију на додели Бафти и Златних глобуса, предводио је трку са 13 номинација, а вече завршио са седам Оскара, укључујући и онај за најбољи филм.

Осим тога, Опенхајмер је доминирао у већини главних категорија – Кристофер Нолан коначно је освојио Оскара за режију, Килијан Марфи проглашен је најбољим глумцем, Роберт Дауни Џуниор најбољи је споредни глумац, а филм је освојио и статуете за најбољу фотографију и музику.

На другом месту са 11 номинација била су Јадна створења, Јоргоса Лантимоса. Филм је освојио четири, укључујући Оскара за главну глумицу који је припао Еми Стоун.

Убице под цветним месецом, драма о трагедији индијанског племена које на својој земљи налази нафту номинована је у 10 категорија, али филм Мартина Скорсезеа није освојио ниједну статуету.

За најбољи међународни играни филм проглашена је потресна драма о нацистичким злочинима Зона интереса.

Читај ми!