Представљена цртана маскота јубилеја у Риму

Рим је ових дана непрепознатљив и веома тежак за свакодневни живот његових становника као и за посете туриста, због радова који онемогућавају да се виде готово сви најзначајнији споменици.

У периоду од 25.12. до средине јануара 2025. године у град ће због традиционалног Јубилеја стићи око 30 милиона туриста, што значи да ће проналазак смештаја у граду бити немогућа мисија, док ће цене постати астрономске.

Остављајући по страни проблеме који чине путовање у Рим, пре неколико дана у том граду је представљена маскота јубилеја Свете године, по имену Луће, а полемика није изостала.

Маскота јубилеја 2025. Луће за многе није „довољно религиозна”, направљена у стилу који практично подсећа на јапанске манга стрипове.

Стручњаци сматрају да је свака врста маскоте маркетинг. У италијанским новинама може се прочитати, да је Ватикан на овај начин желео да покуша да прода леп геџет, али и да спречи, захваљујући заштићеној интелектуалној својини, да се праве копије и да се у том случају силе реда могу да реагују.

С обзиром на то колико ће коштати Јубилеј 2025, продаја геџета овог типа само је један од начина да Ватикан врати у своју касу оно што је из ње изашло. Да је Ватикан избацио маскоту која је више „религијска“, опет би било спорно и деловало би кич, па би било боље да су маскота и Исус раздвојени, две различите ствари – кажу медијски стручњаци коментаришући маскоту у виду девојке са ципелама прљавим од блата.

Оваква маскота као да је желела да буде ближа младима који су све удаљенији од цркве и религије.

Маскоту је представио монсињор Рино Физикела, који је на челу организације Јубилеј 2025.

Маскота Луће одевена је у  жути сако (многи је пореде са Гретом Тумберг) са чизмама прљавим од ходања, са мисионарским крстом око врата и штапом који јој помаже на дугим ходочашћима.Очи су светле и велике и изражајне - нада.

Многи критикују особу која је дизајнирала Луће, а то је дизајнерку Симоне Лењо, која је у својој историји произвела гаџет за геј понос као и линију секси играчака и сматрају га неприкладним за тако важан догађај за католичке вернике. Лењо, италијански дизајнер који живи између Јапана и Америке и који је сарађивао са Карлом Лагерфелдом и Хело Кити, објаснио је италијанским медијима да је био инспирисан мангом, Ватиканом и Осаком.

Луће је, осим што је маскота јубилеја, и икона Експо Осака 2025. Његова дизајнерска компанија се зове „Токидоки“ и инспирисана је јапанском уметношћу, а у овом случају је желео да представи свеж и младалачки изглед маскоте, ато би могло да се допадне младима.

Дизајнер је за Републику рекао да долази из католичке породице и да се нико у Ватикану није противио идеји маскоте.

„Волела бих да могу да поклоним статуу Луће папи Фрањи, било би веома лепо“ – рекла је Симоне Лењо.

Који јубилеј се обележава 2025. године у Риму?

Последњи Јубилеј одржан је 2015. године по изричитој жељи папе Фрање, па ће ова 2025. бити друга по реду за овог папу.

Јубилеј је посебна година милости, у којој Католичка црква нуди верницима могућност да траже опроштај, односно опроштење грехова за себе или за преминуле рођаке.

Јубилеј обично траје годину и неколико дана више и почиње пре хришћанског Божића и завршава се следеће године за време Богојављења.

Најважнији моменат је отварање Светих врата која се отварају само током јубиларне године, а у Риму постоје четири најважније базилике: Сан Пјетро, ​​Сан Ђовани у Латерану, Сан Паоло ван зидина и Санта Марија Мађоре.

Прва која се отвара је базилика Сан Пиетро. Остали се постепено отварају и остају отворени током целе године јубилеја, да би потом поново били зазидани. Очекује се да ће у Рим стићи 35 милиона ходочасника и туриста који ће потрошити 16 милијарди евра.

Читај ми!