Читај ми!

Какав космос, да ми је да одем на скуп базен!

Некада су деца у Србији маштала да лете у космос, постану пустолови и истраживачи, а данас сањаре да се купају у лепим базенима, бораве у скупим хотелима, буду славна. На цени је, малишани кажу, имати луксузну кућу и живети на високој нози.

Деца у Србији, у којој је доминира потрошачка култура, више не маштају да постану пустолови, истраживачи свемира, света око себе, већ сањаре да буду славна и богата.

Пре 25 година деца су маштала да лете у космос и истражују друге цивилизације, да путују читавим светом и упознају друге културе, а сада су то деца која путују да би се купала у лепим базенима, боравила у скупим хотелима, била славна, уживала у разним материјалним добрима.

Анализа Института за педагошка истраживања (ИПИ) показала је да су управо то вредности о којима млади маштају.

Директорка ИПИ Јасмина Шефер истакла је да је код ђака опао значај вредности истраживања и интересовања за природне науке.

Сви ме познају, срећу ме на улици, траже аутограм, пила бих кафу са Анђелином Џоли, имао бих пуно пара и живео у луксузној кући, одговори су деце која су учествовала у истраживању ИПИ на тему „О чему најчешће сањарим".

Сарадници института су пре 25 година урадили анализу о истом питању, и тада и данас деца се идентификују са личностима које се боре за правду.

Данас су, међутим, хероји славне и богате личности, а некада су то били истраживачи, путници који откривају свет, рекла је директорка Шефер додајући да је пре четврт века у одговорима било много идеолошких одговора који су се везивали за патриотизам у социјалистичком уређењу, чега данас нема.

Истраживач-сарадник ИПИ Јелена Павловић сматра да је заокрет настао због популаризације потрошачке, материјалне културе, у којој је култ славе веома важан, а да оговорност деле медији, школа, наставници и родитељи.

Дечја машта не настаје у неком социјалном вакууму, део је опште културе, и довољно је погледати медије у којима је доминантна представа о славним личностима, значају материјалног, као актуелном културном обрасцу.

Школска деца нису мотивисана за природне науке, уџбеници нису занимљиви, настава природних наука не подстиче дечју радозналост.

Такође, ту је и проблем образовања наставника који предају природне науке, рекла је Павловићева додајући да се будући наставници на факултетима не образују за педагоге него за научнике, те да не могу на лак и разумљив начин да пренесу деци интересовање за природне науке.

Директорка Шефер је истакла да одрасли, наставници и родитељи невербално подстичу овакве вредности, јер су и они као и деца део ширег система у којем влада култ славе.

„То су тренодови који нису само овде присутни, то је ново време", рекла је Јасмина Шефер и додала да у Европи све више има пројеката који треба да мотивишу младе људе да упишу природне науке.

Сада су, према њеним речима, сви менаџери и ускоро неће бити оних који стварају производе око чије продаје ће менаџери да се ангажују.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи