Читај ми!

Џулија и Кристи забрањене због превише ретуша

Маркетиншке компаније већ годинама користе све потенцијале дигиталног преправљања стварности. Надлежне службе у Британији започеле су борбу и забраниле рекламе за течне пудере са Џулијом Робертс и Кристи Тарлингтон, јер због превише ретуширања резултате производа не представљају веродостојно.

Ретуширане рекламе нису новина, али британска Агенција за контролу стандарда у области рекламирања (ASA) започела је обрачун са компанијама које обилно користе „ербрашинг", то јест претерују у преправљању рекламних фотографија и снимака.

Чланица Парламента Џо Свинсон већ дуго се залаже за неки вид забране употребе дигитално измењених фотографија.

Две „Лореалове" рекламе, према оцени Свинсонове, не представљају веродостојно резултате производа и због тога би их требало повући.

Спорне су фотографије Џулије Робертс урађене за кампању „Ланкомовог" течног пудера, и Кристи Тарлингтон, такође, за течни пудер, али марке „мејбелин".

Резултати два производа компаније „Лореал", макар на основу онога што се може видети у рекламама, сувише обећавају.

У случају пудера који рекламира Џулија у пратећем тексту се наводи да је реч о „првом течном пудеру који поново ствара ауру идеалне коже".

Међутим, према оцени Свинсонове, права магија резултат је дигиталних технологија. Представници компаније признају да су фотографије преправљане, али тврде да производ заиста може да оствари оно што је у реклами наведено, јер је формула унапређивана чак 10 година пре него што је доспела на тржиште.

Да би додатно поткрепили тврдње о идеалном тену глумице, представници „Лореала" доставили су фотографије Џулије Робертс са неких гламурозних манифестација, али све је било узалуд.

Без опипљивог доказа да није било озбиљног „ербрашинга", британска агенција морала је да забрани рекламу.

И у случају фотографија са прелепом манекенком Кристи Тарлингтон, очигледно је да је дигитално посветљена кожа, уклоњени подочњаци, да бора нема ни по челу, нити око уста или очију, да су  обрве потамњене.

У „Лореалу" су, опет, тврдили да је став компаније да није било претеривања.

Са друге стране, неминовно је да ће забране бити уколико је фотографија модела измењена тако да може да превари потенцијалне купце да производ поправља изглед више него што су то његове реалне могућности.

Резултат и у овом случају био је повлачење рекламе из медија.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 29. септембар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи