Највећи шоу на Земљи

Рекордна гледаност, 100.000 долара за секунд (!) рекламног простора, тоне хране, папрене улазнице само су део Супербоул приче. Оно што финале НФЛ лиге чини највећим спортским догађајем у САД, ипак, у највећој мери није у директној вези са тереном и дешавањима на њему.

Хистерија која прати Супербоул полако се смирује. О самој игри и резултату 45. судара титана све је већ речено небројeно пута. Једино што је преостало јесте да се сведу рачуни шта највећи овогодишњи догађај у Северном Тексасу разликује од претходна 44 сусрета две најбоље екипе НФЛ лиге. По свему судећи, донео је много.

Пре свега, ту је гледаност. Према подацима сајта Нилсен вајер (Nielsen Wire) више од 111 милиона људи је пратило меч у Арлингтону што овај догађај чини најгледанијим телевизијским програмом у историји!

Занимљиво је да су од десет најгледанијих програма у историји чак девет преноси Супербоула. Прошлогодишњи меч је успео да обори рекорд који је поставила последња епизода серије M.A.S.H. стар 27 година.

У Америци Супербоул преносе наизменично све четири велике телевизијске мреже, Ен-Би-Си, Си-Би-Ес, Еј-Би-Си и Фокс.

Колики утицај финална утакмица националне лиге у америчком фудбалу има на гледаност, можда најбоље говори податак да је Ен-Би-Си 1995. године емитовао епизоду серије Пријатељи одмах по завршетку утакмице и да је ту епизоду пратило 53 милиона гледалаца, број који ни до данас није достигнут.

Телевизори иду као алва

Да би се постигла оволика гледаност потребан је и сразмеран број телевизора. У седмици која је претходила Супербоул недељи купљено је око два и по милиона нових ТВ уређаја!

То је пет пута више него у било ком другом седмодневном периоду током целе године. Треба имати у виду да никакав попуст није био на снази и да су цене варирале од неколико стотина, па све до неколико хиљада долара.

Ипак, није све било у знаку нових рекорда. Из велике жеље да оборе рекорд из 1980. године, челни људи Даласа су све учинили како би на стадиону Каубојса било што више посетилаца.

Постављена су привремена места за седење, као и за стајање. Међутим, преседан, када је спорт у Америци у питању, забележен је допуштањем продаје улазница за места на степеницама на вишим нивоима стадиона.

И све то узалуд. На стадиону је избројано 103.219 гледалаца, што је за 766 особа мање од рекорда. 

Специјално за овај догађај изграђена је и привремена железничка станица у Арлингтону, а дошло је и до реорганизације железничких линија на целој територији америчког Средњег запада.

Уочи утакмице избио је скандал. Наиме, 1.200 посетилаца напросто је истерано са стадиона. Гледаоцима је речено да њихова места, која је требало да буду монтирана специјално за ову прилику, нису спремна што њихове карте чини неважећим?!

Цена карата кретала се од 60 долара за највиши прстен, па све до 22.000 долара што ове карте чини најскупљим икада за један Супербоул, или било који спортски догађај уопште.

Карте су биле распродате у рекордном року, па је у продају пуштено и 5.000 улазница, по скромној цени од 200 долара, за места ван стадиона која су омогућавала праћење утакмице са великих видео-бимова.

Руперт Мaрдок, власник телевизијске мреже Фокс, који је ове године преносио догађај, и те како има разлога да буде задовољан. Осим незабележене гледаности и цене реклама су ове године достигле рекордан износ. Један секунд рекламног простора коштао је невероватних 100.000 долара!

Рекламе - феномен за себе 

Дакле, за 30 секунди, колико највећи број реклама на Супербоулу траје, требало је издвојити импозантна три милиона долара. Када се има у виду да су приказане 62 рекламе, јасно је због чега се телевизијске мреже у Америци радују Супербоулу.

У причи о рекламама не може се заобићи да су оне одавно постале феномен за себе и да постоји веома велики број људи који Супербоул прати искључиво због њих. Фолксвагенову рекламу, која је на Интернет доспела пар дана пре званичног емитовања, погледало је више од 20 милиона људи на Јутјубу.

Навијачи у Америци, који се по томе не разликују много од публике овог поднебља, велике догађаје не прате без велике количине хране. Током овогодишњег Супербоула продато је скоро два милиона пица. Представници Папа Џонса, једног од највећих пица ланаца у Америци, тврде да су њихови достављачи за време меча прешли готово 500.000 километара.

Према подацима узгајивача авокада, осам милиона килограма тог воћа поједено је за време Супербоул викенда. Уз авокадо, који се једе у форми популарног гвакамола соса, иде и чипс. Нешто мање од 14.000 тона те намирнице поједено је само за време утакмице.

Око 100.000 литара пива је попијено, а поједено је и око милијарду пилећих крилаца. На дан Супербоула запали се и највише роштиља, као и 4. јула који је национални празник.

Око 55 милиона долара је потрошено на храну, скоро исто колико и за Дан захвалности, национални празник са обавезном богатом трпезом.

По броју пратећих кућних журки, Супербоул је испред било ког другог дана у години, укључујући и Нову годину. Сматра се да само пет одсто људи утакмицу прати без друштва.

Према проценама послодаваца, више од милион запослених није се појавило на послу у понедељак.

Супербол викенд је и „најсиромашнији" када су венчања у питању, а приметан је и тренд избегавања и сваког другог празновања, укључујући и крштења и рођендане.

Ноћ после великог финала најризичнија је и за возаче. Највећи број саобраћајних удеса, проузрокованих прекомерном конзумацијом алкохола, већ трећу годину заредом забележен је управо у ноћи непосредно након Супербоула.

Продаја лекова против стомачних тегоба и главобоље скочила је у понедељак, након меча, 20 одсто.

Музичари разочарали 

У светским медијима много је речено о овогодишњим извођачима, али мало тога похвалног. Гаф Кристине Агилере и млак наступ Блек ајд пиза (Black Eyed Peas) многе је оставио равнодушним, што није чест случај, када је реч о Супербоулу.

Ненајављено појављивање Ашера није много помогло. Према општој оцени, Слеш, бивши гитариста групе Ганс ен' роузис (Guns 'n' Roses), једини је донекле поправио ситуацију.

Остаје, на крају, горак укус у устима код многих који Супербоул прате управо због наступа у полувремену који је, као што је и случај са рекламама, постао феномен за који је сама утакмица само повод.

Супербоул је једини спортски догађај у Америци који обезбеђује Еф-Би-Ај, а ове године су, први пут, изнад стадиона патролирали и борбени авиони, иако никакве званичне потврде о потенцијалној опасности није било.

Број коментара 20

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
29° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи