Читај ми!

"Jat" ostaje srpski?

Država spremna da sa domaćim privrednicima od "Jata" pravi novu aviokompaniju. Prema procenama stručnjaka, svaki od zainteresovanih biznismena trebalo bi da uloži najmanje pet miliona evra. Ekonomisti kažu da je država mnogo taktizirala i da nije na vreme ponudila "Jat" na pravi način.

Posle dva neuspela tendera i nekoliko tranformacija "Jat ervejza" i dalje ostaje otvoreno pitanje za Vladu Srbije. Pre godinu dana uzet je kredit od 43 miliona evra za popravku flote. Sada je na redu još jedan kredit od 10 miliona evra kome bi, takođe, garant trebalo da bude država. Ovog puta država bi partnera mogla da potraži među domaćim kompanijama.

U Vladi Srbije tvrde da "Jat" neće doživeti sudbinu bugarske aviokompanije, koja je ugašena. U resornom ministarstvu razmatraju ideju o javno-privatnom partnerstvu.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da je ideja da se našim privrednicima ponudi da zajedno sa državom formiraju novu kompaniju.

"Na toj ideji se sada radi i mislim da je pri kraju da se formira novo preduzeće, a da u starom delu ostane onaj deo radnika koji je spreman da prihvati socijalni program i da tu ostanu svi dugovi. Novo preduzeće imalo bi avione i one ljude koji su sposobni dalje da rade", navodi Mrkonjić.

Ministar ističe da bi, prema procenama stručnjaka, nova kompanija već u prvoj godini mogla da posluje profitabilno.

Prema procenama stručnjaka, svaki od zainteresovanih biznismena trebalo bi da uloži najmanje pet miliona evra. Iako tvrde da im nije ništa konkretno ponuđeno, podržavaju takve akcije države.

"'Jat' može da bude nešto gde ćemo na maloprofitnoj ili neprofitnoj osnovi da investiramo pare, da damo svoje znanje i da probamo nešto da uradimo", kaže Branislav Grujić, predsednik kluba "Privrednik". "Da li će se to desiti, ne znam. Ja sam to čuo iz štampe, ali ću veoma rado učestvovati u jednom takvom projektu", navodi Grujić.

Ekonomisti kažu da je država mnogo taktizirala i da nije na vreme ponudila "Jat" na pravi način. "Treba biti oprezan u formiranju nove kompanije, to je veoma riskantan potez", kaže ekonomista Milan Kovačević i postavlja pitanje da li će nova kompanija moći da nasledi sva prava stare i izađe iz dugova.

"Ukoliko je to bila ideja, zašto to nije ponuđeno na tenderima i stranim investitorima?", pita Kovačević.

Interesovanja za preuzimanje "Jata" očigledno ima, ali u nezvaničnom razgovoru sa pojedinim biznismenima rečeno nam je da bi, u tom slučaju, tražili iste pogodnosti koje imaju strani ulagači, kao i da država bude garant kredita za nabavku nove flote.

Ekonomisti kažu da bi to opet u igru uvelo poreske obveznike, koji sada već dva puta plaćaju karte – kroz pokrivanje gubitaka "Jata" iz budžeta i na šalteru.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 27. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи