Ljajić o turističkim agencijama: Potrebno odvojiti žito od kukolja
Grupa od 106 učenika iz Srbije koja juče nije mogla da uđe u hotel u Ljoret de Maru trebalo bi danas da krene za Beograd. Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić za RTS ističe da ceo slučaj nema veze sa turizmom i da je "malo reći da je reč o prevari".
Ljajić je gostujući u Dnevniku RTS-a, istakao da je osobi koja se nalazila na licu mesta sa učenicima oduzeta licenca pre nekih mesec dana i da je on, da bi organizovao putovanje, našao agenciju koja regularno posluje.
Kako je naveo, oni su zajedno učestvovali u prevari roditelja i dece.
Ministar je apelovao na putnike da uvek imaju ugovor o putovanju i da ne pristaju ni na nikakve priznanice da su uplatili neka sredstva, jer na osnovu ugovora mogu da se sprovode postupci.
U ovom slučaju, kako je rekao Ljajić, na sreću postoje priznanice da su roditelji uplatili novac ali šteta je mnogo veća i tiče se imidža agencija i turizma.
Ljajić je rekao da će po važećem zakonu agenciji biti oduzeta licenca ali da tu ima posla i za druge nadležne organe, ne samo za turističku inspekciju.
Dodaje da se vodilo računa da se ne ugase male agencije ali da će morati da se uvede red i da se pooštre uslovi kako bi u biznis ušli samo oni koji znaju da rade taj posao.
"Ne može svako kome padne na pamet da osnuje agenciju sa jednim ili dva zaposlena da uzima ovolike pare a mi posle da jurimo osiguravajuća društva da se ta sredstva nadomeste, a neko je zaradio novac od klasične prevare", rekao je Ljajić.
Dodao je da se razmišlja o mogućim zakonskim rešenjima koja bi mogla da uključuju veće garancije i veći keš depozit za osnivanje agencija koji bi mogao da bude minimum 10.000 evra.
Ministar Ljajić kaže da je postojeći zakon po evropskim standardima ali da ne postoji društvena svest i da se zato dešavaju prevare.
Apelovao je na građane i da se što više informišu pre odlaska na putovanje i uplate aranžmana, da vide s kim imaju posla i da li je nekome oduzeta licenca. Istakao je da je potrebno odvojiti žito od kukolja.
Kada je reč o telekomunikacionim uslugama, Ljajić je rekao da je postojala jedna nepravična praksa, da npr. ako je potpisan ugovor sa nekim operaterom koji traje dve godine, i nezadovoljni ste posle pola godine, niste mogli da ga raskinete ako ne platite sve rate u trajanju od dve godine.
Ubuduće će se u takvim slučajevima plaćati samo razlika između popusta i realne cene, poručio je Ljajić.
Navodi da je to velika stvar i da je predlog zakona prošao vladu i da očekuje da se to na jesen nađe u Skupštini.
Ministar je najavio i mogućnost kolektivne tužbe prilikom zaštite potrošača. Dodao je da se to rešenje usklađuje sa zakonima i da će moći da se koristi u svim situacijama kada je ugrožen kolektivni interes.
Objašnjava da postoji čitav niz slučajeva kada je kolektivni interes ugrožen, pojedinačne štete su male ali je zajednička šteta ogromna.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар