среда, 04. дец 2019, 16:05
V. A. Mocart: Don Đovani, opera
Podtekst njegove drskosti i nezasite strasti za ženama jeste bunt protiv Boga i društva, jer je to ono čemu Don Đovani prkosi. Ali to je ujedno i uzrok njegovog pada i brze kazne.
Mocartova opera, drama giocoso, komična drama, izražava sve to nesputanom snagom. Briljantni libreto Lorenca da Pontea, adaptacija je komada Tirsoa de Moline, koji je inspirisao i Molijera da napiše neprevaziđenog Don Žuana.
Međutim, Mocartova muzika je ta koja, još od uvertire, čitavom delu daje metafizičku dimenziju, učinivši ga mnogo više od obične priče o jednom zavodniku. Don Đovani je kvintesencijalni primer Mocartovog genija, u kome se prikazuje ono najgore i najbolje iz ljudske prirode, gde su tragično i groteskno, skriveno i apsurdno kombinovani u potrazi za duhovnim i telesnim željama. Sve je to sadržano u najlepšoj muzici ikada napisanoj, za koju je veliki Rihard Vagner tvrdio da je opera svih opera.
Orkestar i hor Opere Monte Karla, dirigent Paolo Arivabeni.
Uloge: Ervin Šrot, Adrijan Sampetrean, Đakomo Prestija, Patricija Ćofi, Maksim Mironov i drugi.
Uloge: Ervin Šrot, Adrijan Sampetrean, Đakomo Prestija, Patricija Ćofi, Maksim Mironov i drugi.
Repriza, 05. decembar u 00:56 i 08:05
Коментари