Читај ми!

„Novi zapisi armižadura” i „FormArt 24”

U dašanjem Zlatnom preseku gosti su umetnik Aleksandar Cvetković, vajar Tamara Zečević i istoričarka umetnosti Jelena Balević.

U beogradskoj galeriji „Štab” u toku je samostalna izložba umetnika Aleksandra Cvetkovića. Ova izložba je omaž ciklusu iz 1989. godine „Zapisi starog armižadura”, kojom predstavlja potpuno novu produkciju svojih čuvenih brodova, tankera. Zapisi armižadura je važan tematski ciklus u Cvetkovićevom opusu, prepoznatljiv po motivima nagriženih brodskih trupina, u kojima se umetnik stavlja u ulogu armižadura, čiji je posao da u luci prihvati kanap bačen sa palube broda i veže ga za pristan.

Kustos izložbe, istoričar umetnosti Slavko Timotijević na samom otvaranju skrenuo je pažnju da izložba Aleksandra Cvetkovića predstavlja njegove nove radove. „Ova izložba je napravljena da odgovara kapacitetima galerije Štab, formati koji su adekvatni da dočaraju te grdosije koje Cvele slika. Radovi su naslikani na formatima koje konačno zaslužuju ti tankeri, koji su glavna tema izložbe.”

Pored kolorita koji dočarava izanđale brodske trupine, zanimljivi su detalji na slikama, kao i sami nazivi slika. Neki od naslova posvećeni su muzičarima koje autor posebno ceni, kao što su npr. džez pijanista Telonijus Monk ili legendarni Solomon Berk. Zanimljivo je da je Cvetković karijeru započeo kao muzičar, basista, u čuvenom bendu Siluete, sa kojim je svirao po celoj Jugoslaviji, da bi ga na trećoj godini Akademije profesor Nedeljko Gvozdenović stavio pred izbor – muzika ili slikarstvo.

U Zlatnom preseku Aleksandar Cvetković govori o svojim ljubavima ‒ slikarstvu i muzici...

Izložba „FormArt 24”, koja pretenduje da postane tradicionalna smotra vajarske sekcije Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije (ULUPUDS), predstavlja najnoviju produkciju radova 35 vajarki i vajara, a biće otvorena 6. septembra u Studentskom kulturnom centru u Beogradu.

„Skulptura je po svojim karakteristikama mediji najbliži čoveku; njegovoj telesnosti, stanjima, osećanjima i shvatanjima, kako zbog svoje trodimenzionalnosti i taktilnosti, tako i zbog neprikosnovene interakcije sa prostorom i posmatračem. Ona je važan oblik umetničkog izražavanja, istraživanja i angažovanja, a njena uloga je mnogostruka ‒ od promocije autentičnih umetničkih vrednosti, preko edukacije i komunikacije sa najširom publikom do direktnog uticaja na formiranje vizuelnog identiteta jednog grada pa i države”, navela je istoričarka umetnosti Jelena Balević u katalogu izložbe.

ULUPUDS, kao jedno od najstarijih reprezentativnih udruženja u kulturi, više od 70 godina doprinosi afirmaciji i razvoju svih grana primenjene umetnosti i dizajna u Srbiji, a njegova vajarska sekcija broji više od sto članova. Na izložbi „FormArt 24” učestvuje 35 autora, a otvorena je do 20. septembra u Galeriji Cirkus i Galeriji SKC-a.

O predstojećoj izložbi govore Tamara Zečević, vajar i član UO vajarske sekcije ULUPUDS-a i Jelena Balević, istoričarka umetnosti.

Emisiju uređuje i vodi Tanja Živković.



 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом