уторак, 19. јун 2018, 17:00
Vizija
Regionalna industrija i kultura oglašavanja
I to pre svega zahvaljujući Vladimiru Čehu, doajenu regionalne industrije oglašavanja koji je osnovao pionirsku ustanovu: Institut za istoriju oglašavanja. Glavni motiv bio je taj da se otrgne od zaborava ova neobična i vrlo uticajna profesija-industrija i to kroz retrospektivne projekte. Čeh je i sam svedok razvoja struke „advertajzinga” na ovim prostorima i njenom velikom uticaju na kulturu.
Sa Vladimirom Čehom je razgovarala Jovana Zec, sa osvrtom na nekoliko tema: nastajanje nezaboravnih kreativnih ideja u istoriji oglašavanja u bližoj istoriji na našim prostorima, njihovim kulturološkim obrascima i značaju. Kao i o većim projektima koje je organizovao Institut za istoriju oglašavanja poput izložbe o slavnoj američkoj vajarki Malvini Hofman i njenim plakatima nastalih tokom Prvog svetskog rata pri čemu se izdvaja najpopularniji pod nazivom „Srbiji je potrebna vaša pomoć".
Tu je i izložba „Rat i plakat: 1914-1918"! Zamišljena je kao priča o tri plakata, tri autora i tri kampanje za pomoć Srbiji gde su predstavljene promotivne kampanje koje su u vreme Velikog rata vodile zemlje saveznice Francuska, Velika Britanija i SAD. Ove postavke osvetlile su široj javnosti do sada nepoznate istorijske činjenice i uvele publiku u svet najuspešnijih istorijskih plakata i kampanja na ovim prostorima.
Kroz emisiju vodi Aleksandra Glovacki.
Коментари