"Punto" bez domaćih delova

U domaćoj auto-industriji ne proizvodi se nijedan deo automobila "punto". Posle skoro dve godine sklapanja "Fijatovog" modela u Kragujevcu, fabrike koje su ranije proizvodile delove za vozila "Zastave", još nisu uspele da nađu put do prve ugradnje.

Posle skoro dve godine sklapanja "Fijatovog" modela "punto" u Kragujevcu i posle prodatih oko 30.000 automobila, nijedan deo u ovom automobilu ne proizvodi domaća auto-industrija.

Dve velike fabrike guma, jedna akumulatora, mnogo fabrika koje su ranije proizvodile delove za vozila zastave, još nisu uspele da nađu put do prve ugradnje. Neke od njih potpisale su predugovore, neke čekaju porudžbine, a neke su u procesu privatizacije.

Grupacija koja je kupila fabriku akumulatora "Somor",  "Farmakom MB" prošle godine proizvela je i izvezla milon akumulatora i ostvarila promet od 60 milona evra, od čega je čist profit šest milona evra.

Akumulatore prodaje u Evropi, Rusiji, Aziji, a osvojila je i najnoviju generaciju akumulatora sa dodatnim punjenjem.

Sertifikate imaju u skoro svim zemljama, a samo u Italiji imaju nekoliko poslovnih partnera. Međutim, posao sa "puntom" i dalje čeka.

Radovan Miailović iz "Farmakom MB" rekao je da to preduzeće "Fijatu" može da ponudi "četrdeseticu" u dve varijante.

Kruševački "Trajal" u vlasništvu Bugarske korporacije takođe ima želju da učestvuje u projektu "punto". Već su potpisali predugovor sa "Fijatom", kupili su i novu mašinu vrednu 2,5 miliona, koja bi omogućila proizvodnju milion guma godišnje.

Povoljni krediti

Nebojša Đenadić iz "Trajala" rekao je da očekuje u maju ili junu da ta kompanija postane isporučilac guma za "Fijat".

U Kragujevcu proizvođač dizalica za "Pežo Sitroen" i GM Promoter Irva sa svega 45 zaposlenih, ima nameru da projektu "Punto" isporuči ove godine 15.000 dizalica.

Slobodan Radovic iz "Promotor Irva" rekao je da ne sumnja da u Srbiji postoje veće i značajnije firme koje kad ispune uslove će da postignu i bolje rezultate od firme "Promotor Irva".

U Ministartvu ekonomije kažu da oni ne mogu da budu promoteri domaćih proizvođača delova već mogu samo povoljim kreditima da omoguće nekadšnjim proizvođačima da stanu na noge i uključe se u "punto" projekat.

Aleksandar Ljubić iz Ministarstva ekonomije rekao je da je Vlada potpisala sporazume sa Ruskom federacijom, sa Belorusijom, Ukrajinom, Turskom i drugim državama i time je dala podsticaj grinfild investicijama u Srbiji sa stanovišta proizvodnje delova.  

U Fijatu kažu da je najbitniji kvalitet i da onaj ko jednom uđe u program ove fabrike, može da isporučuje delove za celu grupaciju. Odluku u budućim partnerima "Fijat" će doneti najverovatnije krajem aprila.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво